Lamborghini gaat jaarlijks 3.500 exemplaren van de Urus produceren, maar de Italiaanse sportwagenbouwer kan er veel meer in een jaar verkopen. De belangstelling voor het model is namelijk veel hoger dan verwacht.


Volgens Lamborghini’s CEO Stefano Domenicali spreekt de SSUV, zoals de fabrikant zijn mastodont noemt, veel autokopers aan die tot op heden geen Lamborghini overwogen. In bijvoorbeeld Rusland, India en andere landen waar de wegen of infrastructuur in het nadeel van sportwagens zijn, is de Urus populair. Ook in Nederland verkoopt het model boven verwachting. De wereldwijde levertijd van de auto bedraagt al ruim twee jaar.

LEES OOK: Super-SUV Lamborghini Urus wordt 650 pk sterk


Verdubbeling

Het merk kan dit jaar maar iets meer dan 1.000 exemplaren van de Urus produceren. Volgend jaar moeten er 3.500 stuks de fabriekspoort in het Italiaanse Sant’Agata Bolognese verlaten. De Urus zal in 2019 globaal de helft van de jaarverkoop opeisen, zoals Autovisie al eerder heeft geschreven. Het management is niet van plan om het productieplafond verder te verhogen, ondanks de enorme vraag na de verschillende modellen.


 

Accessoires

Van de Urus-kopers tot nu toe heeft slechts 30% al een of meerdere modellen van Lamborghini in de garage. De klanten besteden volgens Domenicali gemiddeld zo’n 40.000 euro aan accessoires en opties voor de 650 pk sterke Urus.