Operatie Ferrari 250 GT Pinin Farina 3: compleet ontmanteld
In 1960 verliet de allerlaatste Ferrari 250 GT Coupé Pinin Farina de fabriekspoort en zette de sportcoupé koers naar zijn Italiaanse koper. Via enkele Amerikaanse eigenaren is de auto inmiddels in Nederlandse hand. Zo mooi als hij destijds was, is hij niet meer. Maar daar komt verandering in. In twee jaar wordt de fraaie klassieke Ferrari in nieuwstaat gebracht en heel dat project van Ferrari Classiche gaat Autovisie volgen. Deel 3, de ontmanteling.
Operatie Ferrari 250 GT Coupé Pinin Farina is een exclusieve serie van Autovisie, zowel in het magazine als op Autovisie.nl.
Aflevering 1 gemist? Klik hier voor het verhaal achter de auto.
Aflevering 2 gemist? Klik hier voor het verhaal achter de auto.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
De elektrische Macan voelt (soms) tóch als een echte Porsche
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland