De dealerorganisatie van Opel heeft de honderdduizendste order voor de Insignia mogen noteren. Maar daar hadden de heren autoverkopers van het Duitse merk meer tijd voor nodig dan bij de vorige editie.

Opel Insignia Sports Tourer - Autovisie.nlOpel Insignia Sports Tourer - Autovisie.nl


Van de eerste generatie Insignia wisten de vertegenwoordigers van Opel in een kortere tijd 100.000 orders te noteren dan met de huidige editie het geval was. Al na zo’n vijf maanden lag de honderdduizendste bestelling van de Insignia op de burelen van het Duitse hoofdkantoor. Voor de huidige editie had Opel daar zo’n negen maanden voor nodig.


Nederland

De bijdrage vanuit Nederland is ook een stuk kleiner dan bij de eerste editie. Op het moment dat Opel wereldwijd 100.000 orders schreef, had de Nederlandse organisatie 4.000 bestellingen op zak. Ditmaal zijn het er 2.000. De meest populaire carrosserievariant is tot op heden de Grand Sport. Maar de Sports Tourer ging ook later in de verkoop. Wat motorisering betreft, voert de 1.5 Turbo-benzine met 165 pk de ranglijst aan. Sowieso is het aandeel benzinemotor hoger dan diesel, 60 om 40 procent. De zakelijke rijder verkiest echter de 1.6 CDTi-dieselversie met 110 pk boven de 1.5 Turbo, zij het dat het verschil klein is.

LEES OOK: OPEL INSIGNIA WINT TRIOTEST

Opel Insignia Country TourerOpel Insignia Country Tourer


Country Tourer

Opel levert de Insignia als Grand Sport en als Sports Tourer, waarbij laatstgenoemde ook in een opgehoogde uitvoering onder de naam Country Tourer verkrijgbaar is. De auto is verkrijgbaar met een 1.5 Turbo (140 en 165 pk), 1.6 CDTI (110 en 136 pk) en een 2.0 CDTI (170 pk). Voor de uitrusting is keuze uit de niveaus Online Edition, Innovation, Exclusive en binnenkort GSi.