Sjoerd van Bilsen
Sjoerd van Bilsen Nieuws 1 sep 2016
Leestijd: 1 minuut

Opel Astra succesvol van start

De orderportefeuille van de Opel Astra laat zich eenvoudig vullen. Volgens de fabrikant van de middenklasser zijn er wereldwijd al 250.000 exemplaren besteld. Het merk had bij de publiekspresentatie op de IAA-autoshow in september 2015 al 30.000 bestellingen binnen.

De vraag naar de Auto van het Jaar 2016 kreeg een enorme vlucht toen de fabrikant de Sports Tourer introduceerde. Die tweede carrosserievariant, naast de vijfdeurs hatchback, werd in april 2016 leverbaar. Een derde variant is overigens in de maak. Dat wordt een sedan.

Topversie

Van de 250.000 bestellingen komen er ruim 10.000 uit Nederland. Het gros van de Nederlandse kopers kiest voor de Sports Tourer. Uit de statistieken van de importeur blijkt dat de kopers voor hoofdzakelijke de duurdere en luxere uitrustingsniveau’s kiezen. Zo kiest 40% van de klanten voor het topmodel Innovation. De vraag naar de Edition en Business+ is gelijk. Bijna eenderde verkiest een van de twee versies boven de andere versies. Naar de basistrim Selection is volgens de importeur geen vraag.

BEKIJK OOK: VIDEO: OPEL ASTRA TCR VOOR KANT-EN-KLARE RACECARRIÈRE

Nummer vijf

De huidige Astra is de vijfde generatie sinds 1991, nadat de productielijn de Kadett verving. In het verleden verkocht Opel de Astra afhankelijk van de editie als drie- en vijfdeurs hatchback, stationwagon, coupé en als cabriolet.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.