Ook Mercedes zelf vindt het design van de EQE en EQS niks
Welke Mercedes heeft meer uitstraling, de EQS of de S-Klasse? Zonder twijfel die laatste, vinden de klanten van Mercedes, want het merk zegt redelijk wat commentaar te hebben gehad op het design.
Het Engelse Top Gear sprak met de technologiebaas van Mercedes, Christoph Starzynski, en ze vroegen hem of het waar is dat de EQE en EQS niet geheel positief zijn ontvangen door klanten.
Klachten over design
“We hebben inderdaad klachten gehad”, antwoordde hij, “en we nemen die opmerkingen serieus. Kijk naar de Concept CLA, dan zie je dat er aanpassingen aan zitten te komen [aan het druppeldesign – red.].”
Mercedes Concept CLA
De Concept CLA heeft niet zo’n typische, door de windtunnel gedicteerde vorm als de EQE en EQS. Mercedes heeft hem meer een ‘motorkap’ en een kontje gegeven.
Volgens Starzynski geeft de CLA duidelijk de richting aan voor de toekomst. Dat klinkt erg positief, wat ons betreft, want het aerodynamische design op vooral de EQE en EQS is wel érg nietszeggend.
Range van 750 kilometer
De nieuwe CLA komt naar verluidt dit jaar al op de markt en zou een 800 Volt-boordnet hebben en een range van 750 kilometer maximaal kunnen halen. In het studiemodel ligt een elektromotor met 328 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: verrassend goed? – Autovisie Supertest
-
Deze vijf powersedans zijn als occasion relatief betaalbaar
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Op zoek naar snelle kilometervreter? Check deze vijf occasions
-
De Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet blijft een AMG-light
-
Iemand gaat meer dan 50 miljoen (!) betalen voor deze Mercedes
-
Zo’n representatieve occasion als deze zag je voor 10 mille nooit
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Waarom je nu alleen de koplampen van de nieuwe Mercedes CLA mag zien
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Nieuwe Mercedes CLA bewijst: concept cars zijn nutteloos!
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem