Bij PSA Group - het vroegere PSA Peugeot Citroën - gaan meer dan 2000 banen verloren. Het concern noemt onzekerheid over de effecten van een Brexit en dalende dieselverkopen als redenen.

PSA GroupPSA Group


Volgens Automotive News Europe wil PSA Group 2133 banen schrappen, onder meer door medewerkers vervroegde uittreding en een vertrekregeling aan te bieden. Sinds 2013, toen PSA op de rand van de afgrond stond, heeft het concern ongeveer 17.000 banen wegbezuinigd.

Uit de Europese Unie

De Franse radiozender France Info haalt documenten aan, waarin staat dat PSA zich zorgen maakt over de effecten van de Britse beslissing om uit de Europese Unie te stappen en de teruglopende verkopen van dieselmodellen.

Strengere emissie-eisen

PSA was de eerste fabrikant die reageerde op de Brexit door in het Verenigde Koninkrijk de prijzen van zijn auto's omhoog te gooien. Daarbij zijn zowel Peugeot als Citroën sterk in het dieselsegment en juist op dat terrein gaan waarschijnlijk binnenkort de klappen vallen, onder meer door steeds strengere emissie-eisen.

LEES OOK: FRANSE AUTORITEITEN VALLEN KANTOREN PSA GROUP BINNEN

In de eerste helft van dit jaar maakte PSA een recordwinst van 1,21 miljard euro. Dat terwijl het concern twee jaar geleden nog bijna failliet ging en door de Franse overheid en het Chinese Dongfeng Motor gered moest worden.