Door deze prijsverhoging koopt écht niemand de Honda meer
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F12%2F60A8517.jpg)
Wil je in Nederland een leuke auto kunnen kopen, dan moet je de Staatsloterij of de loterij van het leven hebben gewonnen. Kijk maar eens wat er nu is gebeurd met de Honda Civic Type R.
De Civic Type R, die tweede werd in onze Autovisie Supertest, wordt aangedreven door een 2,0-liter viercilinder turbomotor met 329 pk en 420 Nm. En daarvoor krijgt-ie BPM-straf.
Honda Civic Type R is duur!
Zo kostte de nieuwste generatie vorig jaar 78.980 euro (wat al 19.000 euro meer was dan het model daarvoor) en werd dat per 1 januari… slik… 88.560 euro!
premiumAutovisie Supertest: Honda Civic Type R – de beste van 2023?
Kortom, de Type R was al niet te betalen en nu helemaal niet meer. Het kan echter nóg duurder, want Honda introduceert een nieuwe variant, die S-Grade heet.
S-Grade met geen enkele luxe
Hij wordt in een gelimiteerde oplage op de markt gebracht en kost maar liefst 95.010 euro. Wat je daarvoor krijgt? Niet veel, want Honda kleedt de S-Grade helemaal uit.
De uitvoering heeft geen navigatie, geen airco, geen elektrisch verstelbare spiegels, geen parkeerhulp en geen hoedenplank. En dan zijn we er nog niet eens. Het gevolg is een gewichtsafname van 50 kilo.
Nog steeds met een handbak
Overigens is de Civic Type R altijd spectaculair, met zijn 0 naar 100 km/h-tijd van 5,4 seconden en zijn top van 275 km/h. Ook fijn, hij wordt nog geleverd met een handbak.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom het kwakkelende Nissan een fusie met Honda ineens niet meer wil
-
Deze futuristische, elektrische Honda’s komen in 2026 al op de markt
-
Hoe deze twee superschattige Honda’s voor elkaar gemaakt zijn
-
Officieel! Honda, Nissan en Mitsubishi praten over fusie
-
Deze vier klassiekers en youngtimers gaan meer waard worden
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot
-
Koop deze Cybertruck-grafkist! Optioneel met Full Self-Burying
-
Volvo EX30 duizenden euro’s goedkoper en nieuwe ‘offroadversie’
-
Efficiëntie van elektromotor is al 97 procent, maar Audi wil meer