Stijn Kuster
Stijn Kuster Nieuws 5 jul 2022

Novitec haalt n贸g meer vermogen uit Ferrari SF90 Stradale

De Ferrari SF90 Stradale is met een vermogen van 1000 pk alles behalve een trage sportwagen. Toch weet Novitech nu nog meer vermogen uit de Italiaan te halen.

Novitec heeft al flink wat ervaring met Ferrari鈥檚 en weet de originele aandrijflijn met een paar upgrades net iets meer vermogen te laten leveren. De Stradale krijgt 109 pk meer aan boord. Het totaalvermogen komt uit op 1109 pk. De trekkracht stijgt van 889 naar 918 Nm.

SF90 Stradale met 1109 pk

In de basis is de Novitec Ferrari SF90 Stradale identiek aan het origineel. Dit betekent drie elektromotoren die samenwerken met een 4,0-liter V8. Deze V8 heeft, door plaatsing van twee Novitec-modules, een ander managementsysteem waarmee zaken als turbodruk en ontsteking worden afgesteld. Daarbij krijgt de achtcilinder een nieuw uitlaatsysteem. Deze is uitgevoerd met een laag bladgoud, zoals je wellicht kent van de Novitec Ferrari Monza SP1.

Novitec Ferrari SF90 Stradale
(Afbeelding: Novitec)

De 鈥normale鈥 Ferrari SF90 Stradale sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 2,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 340 kilometer per uur. De SF90, aangepakt door Novitec, sprint 0,1 seconden sneller van 0 naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid moet op meer dan 340 kilometer per uur liggen. Hoeveel exact, is onduidelijk.

Novitec Ferrari SF90 Stradale
(Afbeelding: Novitec)

Naast technische upgrades, krijgt het model ook wat koolstofvezel opsmuk om het voorkomen van de Italiaanse supercar iets agressief te maken. Naast spoilers, sideskirts en andere accenten, kan je ook kiezen voor 21-inch Vossen-wielen (met spacers) en aangepasten veren. Zo staat je Ferrari SF90 Stradale nog iets dichter bij de grond (30 millimeter voor en 35 millimeter achter). De ruimte tussen de wielen en de wielkast is zo klein mogelijk.

Prijskaartje Novitec Ferrari SF90 Stradale

Wat de Novitec Ferrari SF90 Stradale kost, is vooralsnog onduidelijk. Het 鈥榮tandaardmodel鈥 heeft een vanafprijs van zo鈥檔 450 duizend euro. De Duitse tuner zet hier ongetwijfeld een smak geld bovenop.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.