Nooit meer een Golf met verbrandingsmotor, dit is het plan van Volkswagen
Volkswagen heeft acht generaties Volkswagen Golf met verbrandingsmotor gemaakt. En daar lijkt het bij te blijven. Volgens het Britse Car magazine zei Volkswagen-baas Thomas Schäfer op een Financial Times-evenement dat de volgende Golf elektrisch wordt.
Hoewel er dus geen nieuwe brandstofgeneratie aankomt, betekent dit niet dat het merk stopt met het model. Dit jaar kreeg het model nog een facelift waarmee ze het einde van het decenium willen halen. Daarbij zijn er al gecamoufleerde sportievere uitvoeringen gespot.
Elektrisch
Volgens de CEO van Volkswagen zet de SUV-trend door, maar hij geeft wel aan niet volledig van de hatchback en de naam af te willen stappen. De Golf is immers een fenomeen waar veel andere merken jaloers op zullen zijn. Al hebben andere fabrikanten laten zien dat ze legendarische namen en modellen zo overboord kunnen gooien, bijvoorbeeld Ford met de Fiesta.
Naar verwachting blijft de naam Golf dus wel in gebruik bij Volkswagen, maar dan voor een elektrische auto. Volgens de CEO zijn de eerste ontwerpschetsen al gemaakt.
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom een toekomstige negende generatie van de hatchback? Abonneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Volkswagen e-Golf
Overigens is er al een volledig elektrisch Golf geweest. Die e-Golf kan je nu kopen als aantrekkelijke occasion. Autovisie reed de auto in 2017. In onderstaande video vertelt redacteur Dries van den Elzen je alles over de EV.
BYD en Mercedes maken opvallende Porsche-concurrent voor Europa
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla Model Q: komt deze ‘budget-EV’ echt al binnen half jaar?
-
Daar is-ie dan: de Aston Martin Valhalla met Formule 1-trekjes
-
Dit is de nieuwe Ferra.. Xiaomi YU7
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Skoda Elroq
-
Porsche 911 S/T-koper heeft een kinderachtig gevoel voor humor
-
Marktplaats: ‘Ook occasionkopers zijn nu het schakelen zat’
-
13.000 euro, 1.400 kilometer range! Dit kan alleen in China
-
Oh oh! Deze elektrische BMW M2 zullen puristen niet leuk vinden
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn