Nissan Vmotion 2.0: Inpakken niet nodig, hij mag zo wel mee
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fn5.jpg)
Om even cliché 42-B uit het autopersberichtenhandboek aan te halen: deze Vmotion 2.0 toont de nieuwe designtaal van Nissan. Wat natuurlijk betekent dat zijn ontwerp stijl combineert met “emotioneel design, ruimtelijkheid, comfort en technologie”.

En daar houdt de pr-prietpraat niet op. Want volgens Nissan is de grille van deze Vmotion 2.0 “een intelligente driedimensionale vorm die het volume en de architectuur van het voertuig creëert”. Nou denken wij bij het lezen daarvan eerst ‘huh?’ en daarna ‘intelligent? Was de vorige V-motion-grille dan te dom om te… je weet wel?’. Hoe dan ook, al het bloemrijke proza van Nissan ten spijt is de Vmotion 2.0 wat ons betreft een buitengewoon geslaagde auto. Kom maar door met die nieuwe designtaal, zeggen wij, en niet te veel afzwakken alstublieft!
LEES OOK: SINGAPOREES RIJDT NISSAN GT-R NAAR EVEREST BASE CAMP
Maar het gaat bij de Vmotion 2.0 niet alleen om het uiterlijk. Zo is de Nissan – die net op de autoshow van Detroit is gepresenteerd – uitgerust met een ProPilot-modus. Met andere woorden: hij kan semi-autonoom rijden. En als hij dat doet, gloeit zijn voorkant en ook zijn achterdiffuser om aan te geven dat de bestuurder de touwtjes (lees: het stuur) niet in handen heeft. De achterpassagiers stappen overigens in via in tegengestelde richting openende deuren (suicide doors). Een b-stijl tussen de voor- en achterportieren is er niet.











Lees ook:
- Nissan maakt van e-NV200 camperheld voor de winter
- Nissan Qashqai e-power rijdt drie kilometer vol-elektrisch
- Veel sportauto voor zo weinig mogelijk geld: Nissan 350Z - Peters Proefrit
- Koopwijzer: occasion Nissan 370Z (2009-2020)
Ook interessant
-
Brandweerman bedenkt oplossing voor het blussen elektrische auto’s
-
James Bond-auto nog niet uitverkocht
-
Dit zijn de typenamen van Mercedes’ kleine MPV, de T-Klasse
-
Met een stokoude Subaru naar van Amsterdam naar Tokyo rijden: het kan
-
Vijf redenen waarom je (niet) een Dacia Sandero moet kopen
-
6.0 W12 versus 1.5 TSI: mag je de Audi A3 een limousine noemen?
-
5 must-haves: een televisie duurder dan een Model 3 en meer!
-
Autovisie Kennisquiz – Algemene kennis #3
-
Deze Aston Martin DB5 heeft de James Bond-gadgets – Sjoerds Weetjes 222
-
Volkswagen Groep haalt CO2-doel niet, moet flinke boete betalen
-
Formule 1-legende Jenson Button terug als adviseur bij Williams
-
Man wint gloednieuwe Corvette C8, maar krijgt ‘m niet