Nissan GT-R Offroad: serieuze grap
Plotseling was hij daar, de Bentley Continental GT Offroad. Gewoon voor de grap gebouwd, zonder een businesscase. Het project smaakte naar meer, en zo is er nu een vervolg aan gegeven. Maak kennis met deel 3, de Nissan GT-R Offroad.
Jawel, deel 3. Want nadat Classic Youngtimers Consultancy uit Uden de luxueuze Engelse coupé van een opleukpakket in de vorm van spatschermverbreders, een lichtbak op het dak en grotere wielen voorzag, waagde het Brabantse bedrijf zich aan een offroad-pakket voor een Lamborghini Gallardo Coupé. De Italiaanse supercar kreeg dezelfde behandeling. Achterop kwam het reservewiel te liggen, op het dak werden een lichtbalk en dakrails gemonteerd en de wielkasten werden verbreed met opzetstukken.
Wie dacht dat er niemand op een dergelijk model zit te wachten, de koper heeft er alles aangedaan om de Gallardo Offroad in handen te krijgen. Sterker nog, er is vraag naar een tweede exemplaar, maar Classic Youngtimers Consultancy laat de Gallardo Offroad bij een eenmalig project, zoals het bedrijf dat ook voor deze GT-R Offroad plant.
Krankzinnige creatie
De Nissan GT-R Offroad is de derde in lijn van deze krankzinnige projecten. Krankzinnig in positieve zin, want dit is wat je absoluut niet bij een Continental GT, Gallardo of GT-R zou verwachten. En toch is er vraag naar. De Bentley rijdt inmiddels overigens in Monaco, waar geen zandvlakte of offroad weggetje is te vinden. De koper heeft hem wellicht om een ándere Continental GT te hebben dan zijn buren, die zich waarschijnlijk massaal in een Continental GT verplaatsen. Nu is een fabrieksoriginele GT-R een exclusievere verschijning dan zo’n Conti, maar niets is zo exclusief en wellicht extreem dan de GT-R Offroad.
Twaalf centimeter grotere bodemvrijheid
Classic Youngtimers Consultancy heeft de Japanse sportcoupé twaalf hele centimeters hoger op de wielen gezet. Enerzijds door de veerwegen te vergroten, anderzijds door grotere banden te monteren. Om de offroadbanden met zijn grove profiel onder de auto te krijgen, zijn er meerdere modificaties uitgevoerd. De meest in het oogspringende daarvan zijn uiteraard de opzetstukken rond het wiel. Normaliter op een pure offroader te vinden, nu dus op de supersnelle Nissan GT-R met zijn heerlijke dubbelgeblazen 3,8 liter V6-motor. Het motorblok perst er in deze configuratie 600 pk uit.
Grote led-lampen
Aan de voorzijde vallen enorme lampen op. Omdat de ruimte achter de bumper beperkt is, steken ze naar voren uit en dat geeft de Japanner juist een extra stoer voorkomen. Over licht gesproken, op het dak staat een enorme lichtbalk, zoals we die ook op de Lamborghini zagen. De lichtstrip geeft zoveel licht dat het levensgevaarlijk is om met ontstoken licht rond een landingsbaan van een vliegveld te rijden. Voordat je het weet staat er een Boeing 747 op het coupédak. Nu ligt er een knoeperd van een reservewiel op de auto. Om het lifestyle karakter van Godzilla te benadrukken heeft de creator gekozen voor camouflagevlakken op de witte carrosserie. De zowel exterieur als motorisch aangepaste Nissan GT-R staat voor 95 mille te koop.
Video Lamborghini Gallardo Offroad
Lees ook:
Ook interessant
-
Rijtest Lamborghini Urus SE: krachtigste en wildste ooit
-
Tot camper omgebouwde Toyota-occasion heeft maar één nadeel
-
Porsche 911 Dakar te duur? Check dan deze Nissan Z Warrior
-
Geen wegenbelasting met deze tot camper omgebouwde legertruck
-
Vergeet de Urus! Deze Lamborghini is de ultieme SUV | Sjoerds Weetjes 414
-
Zien: kleuter rijdt 300+ km/h in peperdure Lamborghini
-
Stoere Land Rover Defender-occasion met benzine-V8 voor prikkie
-
Rise and shine: op pad met vijf unieke, verhoogde auto’s
-
Toyota als ideale roadtrip-occasion: lpg en geen wegenbelasting
-
Zo ziet een stationwagon van Lamborghini eruit
-
Deze ‘Lamborghini’ heeft te veel cilinders en is van een sultan geweest
-
Waarom de Lamborghini Gallardo niet altijd uit Italië komt | Sjoerds Weetjes 408