Nissan GT-R kan (en moet) er weer even tegenaan
De Nissan GT-R is al negen jaar op de markt, maar mag vooralsnog niet met pensioen. Zijn opvolger laat nog minimaal twee jaar op zich wachten, dus moet een zoveelste update de Japanse sportwagen tot die tijd relevant houden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F02-144070_6_11.jpg)
Van de buitenkant is de opgefriste GT-R te herkennen aan zijn andere grille, gewijzigde voorbumper, meer geprononceerde dorpels en een nieuw wieldesign. In de cabine zijn de veranderingen duidelijker. Het dashboard behoudt zijn algemene vorm, maar de indeling ervan is helemaal op de schop gegaan.
De bekende 3,8 liter twinturbo V6 is nog steeds gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling en levert nu 570 pk (plus 20 pk) en 633 Nm (plus 1 Nm). Prestaties geeft Nissan nog niet op, maar vóór de update ging de GT-R al in 2,8 seconden van stilstand naar 100 km/h om pas bij 315 km/h te stoppen met versnellen.
LEES OOK: RECORDBREKER – NISSAN GT-R NISMO N-ATTACK PACKAGE
In zijn vernieuwde gedaante gaat de GT-R vanaf komende zomer in de verkoop. De Nissan is al vanaf april te bestellen, maar wat hij gaat kosten, wordt later bekendgemaakt (de huidige is er vanaf 157.500 euro).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F01-144064_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F04-144055_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F03-144063_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F01-144064_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F04-144055_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F03-144063_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F06-144060_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F05-144059_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F06-144060_6_11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F05-144059_6_11.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
China probeert stoplichtsprintjes te voorkomen met irritant (en nutteloos) stukje wetgeving
-
Tiener zakt 128 keer voor theorie-examen! Dit is hoeveel dat heeft gekost
-
Volvo gooit handdoek in de ring: schrapt lidar op ES90 en EX90
-
Zo dumpte boorbedrijf Elon Musk stiekem 12 kuub afval, terwijl het beloofde dit niet meer te doen
-
Peugeot vindt sturen en stuurwiel opnieuw uit met deze Polygon
-
Duitse onderzoekers testen 14 auto’s op elektromagnetische straling: zijn EV’s slecht voor je gezondheid?
-
Duitse tuner Brabus verkoopt appartementen en villa’s op eigen eiland, dit kosten ze
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Bekend middenklassemerk komt plots met budget-Range Rover
-
F1-auto’s klinken volgens Max Verstappen als ‘stofzuigers’, maar er is hoop
-
Deze goedkope aanstaande klassiekers zijn een goede investering
-
Ruim 100.000 Nederlandse BMW-rijders mogelijk recht op schadevergoeding