Nissan GT-R kan (en moet) er weer even tegenaan
De Nissan GT-R is al negen jaar op de markt, maar mag vooralsnog niet met pensioen. Zijn opvolger laat nog minimaal twee jaar op zich wachten, dus moet een zoveelste update de Japanse sportwagen tot die tijd relevant houden.
Van de buitenkant is de opgefriste GT-R te herkennen aan zijn andere grille, gewijzigde voorbumper, meer geprononceerde dorpels en een nieuw wieldesign. In de cabine zijn de veranderingen duidelijker. Het dashboard behoudt zijn algemene vorm, maar de indeling ervan is helemaal op de schop gegaan.
“De bekende 3,8 liter twinturbo V6 levert nu 570 pk en 633 Nm”
De bekende 3,8 liter twinturbo V6 is nog steeds gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling en levert nu 570 pk (plus 20 pk) en 633 Nm (plus 1 Nm). Prestaties geeft Nissan nog niet op, maar vóór de update ging de GT-R al in 2,8 seconden van stilstand naar 100 km/h om pas bij 315 km/h te stoppen met versnellen.
LEES OOK: RECORDBREKER – NISSAN GT-R NISMO N-ATTACK PACKAGE
In zijn vernieuwde gedaante gaat de GT-R vanaf komende zomer in de verkoop. De Nissan is al vanaf april te bestellen, maar wat hij gaat kosten, wordt later bekendgemaakt (de huidige is er vanaf 157.500 euro).
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper