Nissan GT-R kan (en moet) er weer even tegenaan
De Nissan GT-R is al negen jaar op de markt, maar mag vooralsnog niet met pensioen. Zijn opvolger laat nog minimaal twee jaar op zich wachten, dus moet een zoveelste update de Japanse sportwagen tot die tijd relevant houden.
Van de buitenkant is de opgefriste GT-R te herkennen aan zijn andere grille, gewijzigde voorbumper, meer geprononceerde dorpels en een nieuw wieldesign. In de cabine zijn de veranderingen duidelijker. Het dashboard behoudt zijn algemene vorm, maar de indeling ervan is helemaal op de schop gegaan.
“De bekende 3,8 liter twinturbo V6 levert nu 570 pk en 633 Nm”
De bekende 3,8 liter twinturbo V6 is nog steeds gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling en levert nu 570 pk (plus 20 pk) en 633 Nm (plus 1 Nm). Prestaties geeft Nissan nog niet op, maar vóór de update ging de GT-R al in 2,8 seconden van stilstand naar 100 km/h om pas bij 315 km/h te stoppen met versnellen.
LEES OOK: RECORDBREKER – NISSAN GT-R NISMO N-ATTACK PACKAGE
In zijn vernieuwde gedaante gaat de GT-R vanaf komende zomer in de verkoop. De Nissan is al vanaf april te bestellen, maar wat hij gaat kosten, wordt later bekendgemaakt (de huidige is er vanaf 157.500 euro).
Lees ook:
Ook interessant
-
Nederlandse sportwagen koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Koop nu! Autovisie Speaker voor in jouw elektrische auto
-
Lamborghini presenteert nieuw logo: zo is het veranderd door de jaren heen
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Volkswagen Golf of Mercedes? Dit zijn de populairste occasions van 65-plussers
-
Wegenbelasting 2025 en 2026: dit betaal je voor een plug-in hybride