Net als die pick-upvariant van de Honda Civic Type R, gaat ook deze Nissan Leaf niet in productie natuurlijk. Hij is gebouwd om te 'vieren' dat Nissan sinds 2010 meer dan 100.000 Leafs heeft verkocht in Japan.

Nissan Leaf


In Japan, ja. Want wereldwijd staat de teller inmiddels op meer dan 320.000 exemplaren. De eerste generatie van de volledig elektrische Nissan Leaf werd in 2010 geïntroduceerd en uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar. Hij kreeg in 2013 een uitgebreide update en werd in 2017 opgevolgd door de tweede generatie.


Deze cabrioletversie daarvan heeft van Nissan een weinig fantasievolle naam meegekregen. De auto gaat simpelweg door het leven als Leaf Open Car. Afgezien van de afwezigheid van een dak lijkt er nog meer aan de auto veranderd te zijn. De achterportieren missen en de rugleuningen van de achterste zitrij zijn een stuk hoger geworden, waardoor de achterruit eigenlijk geen nut meer heeft.

Actieradius

De tweede generatie Leaf heeft een elektromotor die 150 pk en 320 Nm koppel levert. Zijn accupakket is 40 kWh groot en daarmee zou hij een NEDC-actieradius van 378 kilometer moeten kunnen halen. Dat is een flinke verbetering ten opzichte van de eerste Leaf, die eerst goed was voor zo'n 160 kilometer en later voor ongeveer 250 kilometer.

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!