Nieuwe SsangYong Korando debuteert in Genève
De huidige Korando draait alweer sinds 2010 mee en is dus nodig aan vervanging toe. Op de Autosalon van Genève (7-17 maart) onthult de Koreaanse autobouwer SsangYong – onderdeel van Mahindra & Mahindra Limited – de nieuwe generatie Korando. Die is qua styling duidelijk geïnspireerd op de Rexton en de e-SIV Concept.
Twee forse displays
SsangYong spreekt over een auto die ‘VIEWtiful’ is. Prachtige marketingpraat uiteraard, maar niet relevant in dit verhaal. De feiten vertellen ons dat SsangYong veel aandacht heeft besteed aan het interieur van de nieuwe Korando. In de Korando past SsangYong een 10,25-inch touchscreen toe in combinatie met een 9,0-inch volledig digitaal instrumentenpaneel. De bagageruimte meet 551 liter en de achterklep opent optioneel met een druk op de knop. Ook lederen bekleding en LED-sfeerverlichting zijn opties.
Elektrische variant
Welke motoren er in Nederland op de prijslijst verschijnen, is nog niet helemaal duidelijk. In de Korando levert SsangYong naar verwachting een 1,6-liter turbodiesel (e-XDI) en een 1,5-liter turbobenzinemotor. In 2020 staat een elektrische variant van de Korando op het programma. Mogelijk komt er ook een plug-inhybride. De SsangYong e-SIV Concept die in 2018 op de Autosalon van Genève stond, was een PHEV met een 190 pk sterke verbrandingsmotor en een lithium-ion accupakket van 61,5 kWh. SsangYong maakt binnenkort meer details bekend over de nieuwe Korando.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!