Oeps! Iemand bij Renault heeft iets te enthousiast op enter gedrukt. Dus weten we dat de vernieuwde Zoe, die op de autoshow in Parijs zijn debuut maakt, een NEDC-actieradius heeft van 400 kilometer.

renaultrenault


Nou staan de letters NEDC zo ongeveer gelijk aan een kilopak zout, dus zal het met die reikwijdte van 400 kilometer wel tegenvallen. Toch is met zekerheid te zeggen dat de opgewaardeerde Zoe op één tank stroom een stuk verder komt dan het huidige model, dat volgens de NEDC op een volle batterij 240 kilometer ver komt.

Accucapaciteit

Het verschil zit hem in de accucapaciteit. Die was eerst 22 kWh en wordt nu 41 kWh. Al zou die eerste, volgens de door InsideEVs opgedoken informatie, gewoon leverbaar blijven in de Renault Zoe Entry. De elektromotor van de Zoe krijgt overigens ook een upgrade en gaat van 77 pk naar 88 pk.

Huren of kopen

Wat kost dat? Nou, dat hangt er vanaf of je de accu van de Zoe wilt kopen of leasen. In het laatste geval is de stekker-Renault er vanaf 21.490 euro (21 kWh) en 23.990 euro (41 kWh), maar daar komt de maandelijkse huurprijs van de batterij dan nog bij.

LEES OOK: RENAULT SPORT WACHT NOG EVEN MET ZOE RS, MAAR HIJ KOMT ZEKER

Koop je de accu bij de Zoe dan begint de prijslijst bij 29.390 euro (21 kWh) en 31.890 euro (41 kWh). Dan is er ook nog de mogelijk een Quickcharge-uitvoering te bestellen - minder actieradius, maar sneller te laden - voor een bedrag vanaf 32.590 euro.