Nieuwe Porsche 911 is voorbereid op hybridetechniek
In de eerste fase van zijn levenscyclus komt er absoluut geen hybridetechniek voor de fonkelnieuwe Porsche 911 Carrera beschikbaar. De auto is er echter wel al op voorbereid.
Voor de compleet nieuwe 911 – met de interne codenaam 992 – heeft Porsche de huidige zeventraps PDK-bak vervangen door een nieuwe, 25 kg zwaardere versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten, omdat daarin een elektromotor kan worden ondergebracht. Die bak kennen we al van de Panamera en de Bentley Continental GT.
Te groot en te zwaar
Maar waarom dan niet doorpakken en nu reeds die elektrificatie uitrollen? Omdat dat nog geen voordelen biedt, zegt technisch projectleider Matthias Hofstetter. “Een batterij is nu nog te groot en te zwaar en kan in de huidige auto niet acceptabel wordt ondergebracht. Hij zou op de plek van de achterstoelen geplaatst kunnen worden, maar 911-kopers stellen die twee zitplaatsen juist op prijs. Bovendien is de elektrische actieradius zeer gering en verhoogt de zware techniek het prestatiepotentieel niet.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!