Nieuwe Porsche 911 is voorbereid op hybridetechniek
In de eerste fase van zijn levenscyclus komt er absoluut geen hybridetechniek voor de fonkelnieuwe Porsche 911 Carrera beschikbaar. De auto is er echter wel al op voorbereid.
Voor de compleet nieuwe 911 – met de interne codenaam 992 – heeft Porsche de huidige zeventraps PDK-bak vervangen door een nieuwe, 25 kg zwaardere versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten, omdat daarin een elektromotor kan worden ondergebracht. Die bak kennen we al van de Panamera en de Bentley Continental GT.
Te groot en te zwaar
Maar waarom dan niet doorpakken en nu reeds die elektrificatie uitrollen? Omdat dat nog geen voordelen biedt, zegt technisch projectleider Matthias Hofstetter. “Een batterij is nu nog te groot en te zwaar en kan in de huidige auto niet acceptabel wordt ondergebracht. Hij zou op de plek van de achterstoelen geplaatst kunnen worden, maar 911-kopers stellen die twee zitplaatsen juist op prijs. Bovendien is de elektrische actieradius zeer gering en verhoogt de zware techniek het prestatiepotentieel niet.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Duitsland verbiedt dit soort banden, zo check je die van jouw auto
-
Oeps, Charles Leclerc heeft ongelukje met zijn Ferrari Purosangue
-
Subaru maakt Solterra veel goedkoper
-
Prijs Audi A6 e-tron bekend: iets goedkoper dan BMW-concurrent
-
Renault heeft smaak te pakken en toont waanzinnige R17-restomod
-
Dit is wanneer je de eerste waterstofauto van BMW kunt verwachten
-
Deze AMG met atmosferische V8 heeft bijzonder interieur
-
Volvo ES90 komt naar Nederland, maar is niet voor jou bedoeld
-
Nissan-topman: ‘We werken aan terugkeer van de Nissan Silvia’
-
Ford komt sneller met elektrische Puma dan je denkt
-
Nieuwe Aston Martin Vanquish is opvolger waar iedereen op hoopte
-
Levensduur Volvo XC90 tóch verlengd: wat is er nieuw?