Er zit een eigenaardig geurtje aan de nieuwe Mercedes-Maybach GLS
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0564_110.jpg)
De grote luxe SUV’s zijn niet aan te slepen. Elke fabrikant van luxe voertuigen heeft, of komt wel met een dergelijk model. Het is dan ook helemaal niet gek dat de Mercedes-Maybach GLS nu ook bestaat.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0564_121.jpg)
In extreme luxe of mindere luxe, we willen allemaal hoog boven de weg zitten als we aan het autorijden zijn. De SUV’s zijn niet aan te slepen, en dat is niet alleen enorm slecht voor het milieu, het zorgt er ook voor dat autofabrikanten goed geld verdienen en dus kunnen overleven. En daarom ben je als autobouwer gek als je niet op deze trend probeert mee te liften. Dat dachten ze ook in Stuttgart, want daar komt volgend jaar de Mercedes-Maybach GLS van de band rollen.
Opgekrikt
Wat we hier zien is in essentie een Mercedes-Benz GLS die tot het luxueuze niveau van Maybach is opgekrikt. Dat houdt in dat hij standaard al vol luxe afgeleverd wordt. Denk hierbij aan een interieur vol mooie materialen zoals leer, hout, glas en metaal. Maar ook standaard elektrisch verstelbare executive-stoelen achterin met optionele massagefuncties. Een gigantische keuze uit opties zoals opklapbare tafeltjes en een koelkast maken de Mercedes-Maybach GLS een fijne plek om te zijn. Dat probeert de fabrikant extra te benadrukken met een speciaal voor deze auto ontwikkelde geur. Deze werd speciaal ontwikkeld voor het optionele Air Balance-pakket en geurt volgens de makers naar ‘de witte osmanthusbloesem, die bloemig en licht ruikt, afgerond met een delicate ledernoot en kruidige thee’.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0791_008.jpg)
Maar rijcomfort behaal je niet door alleen wat fijne stoelen en een lekker luchtje in de auto te plaatsen, daar is meer voor nodig. Daarom heeft de Mercedes-Maybach GLS standaard luchtvering dat samen met het E-Active Body Control werkt om oneffenheden op de weg als het ware glad te strijken. Ook is het fijn om voldoende vermogen te hebben. Daarom ligt er een speciaal voor Maybach ontwikkelde vierliter V8 onder de kap. Deze produceert 558 pk en 730 Nm en wordt daarnaast ondersteund door een 48V mild-hybride-systeem dat nog eens 22 pk en maximaal 250 Nm in de schaal legt. Een 0-100 km/h-sprint is in 4,9 seconden gedaan en de topsnelheid ligt op 250 kilometer per uur (elektronisch begrensd).
Chroom
Aan de buitenkant van de auto onderscheidt de Mercedes-Maybach GLS zich vooral van de normale GLS dankzij de gigantische 22-inch wielen en de grote, verchroomde Maybach-grille. Dat chroom vinden we ook in de ruitomlijsting aan de zijkanten waarbij het opvalt dat er een Maybach-logo in de D-stijl geplaatst is. De hier getoonde two-tone lak is optioneel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0564_082.jpg)
De Mercedes-Maybach GLS komt in de tweede helft van 2020 op de markt. Prijzen maakt het merk pas tegen de tijd van lancering bekend
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze bizarre GMC Hummer EV kan je gewoon in Nederland kopen
-
Positieve trend in verkoop occasions
-
Waarom je nu niet de handrem van je auto moet gebruiken
-
Chinese Cybertruck-concurrent wordt klaargestoomd voor Europa
-
Op zoek naar Aliens in Area 51 met een Hyundai Santa Cruz
-
Waarom ons nieuwsbericht over de Toyota Sport Crossover zo kort is
-
De goedkoopste elektrische auto van Toyota komt in 2024
-
Covermodel: Triumph Dolomite – Achterwaartse vooruitgang
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQE
-
Ruzie met de buren? Dan is deze Hummer de ideale auto voor jou
-
Verkoopcijfers 2023 – Dit merk verkocht in Nederland 13.000 procent meer auto’s
-
Met deze auto wordt Alpine weer belangrijk op het circuit