Nieuwe Hyundai i30 in productie
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FIMG_8589-e1473315556599.jpg)
De periode rond Kerst en Oud & Nieuw is voor velen een moment om nog even wat vakantiedagen op te maken of het in ieder geval rustig aan te doen. Dat gaat zeker niet op voor de Hyundai-medewerkers in de fabriek te Nosovice. Daar is men net begonnen met de bouw van de nieuwe Hyundai i30.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-4-Autovisie.nl_.jpg)
Een nieuw jaar, een nieuw model. Dat gaat op voor Hyundai. Afgelopen september presenteerde de Zuid-Koreaanse autobouwer op de Autosalon van Parijs de fonkelnieuwe i30. Het is de derde generatie sinds 2008 en het wordt het i30-model dat productienummer 1.000.000 op zijn naam gaat schrijven.
Drie varianten
Van de eerste twee edities zijn meer dan 800.000 stuks geproduceerd en de verwachting is dat de nieuwe generatie hogere jaarcijfers zal noteren dan zijn voorgangers. Niet in de laatste plaats omdat er van de i30 een nieuwe variant komt. De i30 debuteert als LEES OOK: HYUNDAI I30 ‘FASTBACK’ KOMT AL BINNEN EEN JAAR
N-uitmonstering
Net als het bestaande model is de i30 ontwikkeld voor de Europese markt, maar enkele andere landen krijgen het model ook. Dat geldt tevens voor de sportieve telg, de i30 N. Dat wordt Hyundai’s eerste hot hatch, waarmee de Koreanen de strijd aan gaan met de GTI van Volkswagen, de ST van Ford en de GTi van Peugeot. De Koreaan krijgt een ongeveer 245 pk sterke 2.0 Turbomotor onder de kap.
Nieuwe viercilinder
De i30 N komt eind dit jaar. De reguliere versies staan voor komend voorjaar op de agenda. De auto zal leverbaar worden met onder andere een 1.4 Turbomotor met 140 pk. Het is een fonkelnieuw blok. In de i30 komt ook een 1.0-driecilinder beschikbaar, die al in andere types voorhanden was.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-1-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-5-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FIMG_8590.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-6-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-2-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-8-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-1-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-5-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FIMG_8590.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-6-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-2-Autovisie.nl_.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FHyundai-i30-8-Autovisie.nl_.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie