De tiende generatie Honda Civic gaat aanzienlijk groter worden dan de huidige versie en krijgt louter nog turbomotoren. In 2017 komt de nieuwe C-segment hatchback van Honda op de markt.

honda_civic_25honda_civic_25


Het definitieve ontwerp van de nieuwe Honda Civic wordt nog gecamoufleerd door een beurstenue. Ofwel, het is nog een prototype, maar denk de dikke bumpers, de dubbele uitlaat en de twee achterspoilers weg om de tiende generatie Civic te zien. Een fors grotere auto dan voorheen die de gulden middenweg tussen een hatchback en sedan lijkt te vormen. Niet zonder reden, want Honda wil met de Civic zowel de Europese (hatchback)markt als de Amerikaanse (sedan)markt bedienen. Daarom is hij drie centimeter breder, twee centimeter lager en liefst dertien centimeter langer. De neus is in lijn met het nieuwe Honda-gezicht van de HR-V, de achterste deurgrepen zijn weer zichtbaar en de achterzijde heeft een vlakliggende achterruit met een vijfde deur.

"Het definitieve ontwerp van de Civic wordt nog gecamoufleerd door een beurstenue"

De Civic zal het eerste Europese Honda-model zijn met de nieuwe generatie turbomotoren. Te weten een 1,0-liter VTEC driecilinder met naar verluidt 129 pk en 200 Nm. Verder zal er een 1,5-liter VTEC viercilinder turbomotor met 204 pk en 260 Nm in de neus van de Civic worden gehangen. De reeds bekende 1.6 i-DTEC diesel met 120 pk en 300 Nm is verbeterd en zal ook zijn opwachting maken. Begin 2017 komt de nieuwe Civic in Europa op de markt en hij wordt gebouwd in de Engelse Swindon fabriek, waar 270 miljoen euro in wordt geïnvesteerd om het complex klaar te maken voor de productie van de nieuwe Civic. De prijzen zijn nog onbekend.