Een grote mond, iets te glimmende tanden en een gewicht waar je u tegen zegt... Yep, deze nieuwe GMC Sierra is nog steeds stereotypisch Amerikaans. Hij is afgeleid van de Chevrolet Silverado en heeft een kleine primeur.

GMC Sierra


De Sierra is namelijk te bestellen met een laadbak van koolstofvezel. En dat scheelt gewoon even 29 kilogram. Sowieso is de GMC lichter geworden dan zijn voorganger. Hij is deels opgetrokken uit aluminium en weegt daardoor ongeveer 200 kilogram minder. Niet dat de GMC daarmee een lichtgewicht wordt, want ga er maar vanuit dat hij nog steeds dik boven de 2000 kilogram zit (GMC en Chevrolet doen erg geheimzinnig over hoe veel de Sierra en Silverado nou eigenlijk wegen).

Dorstige achtcilinders

Een andere noviteit is de toevoeging van een plug-in hybride aandrijflijn... Nee, grapje. De GMC Sierra is als vanouds leverbaar met een stel dorstige achtcilinders: een 5,2 liter unit en een 6,2 liter machine. Allebei hebben ze cilinderuitschakeling, maar wat dat doet met het verbruik, houdt GMC voor zich. Dieselen kan ook in de Sierra. Hij is te bestellen met een 3,0 liter zescilinder turbodiesel. Een tientraps automaat is standaard op alle motorvarianten van de Sierra.

gmc_sierra_denali_crew_cab_9
GMC Sierra
gmc_sierra_denali_crew_cab_7
GMC Sierra
gmc_sierra_slt
GMC Sierra
gmc_sierra_denali_crew_cab
GMC Sierra
gmc_sierra_denali
GMC Sierra