W16-motor voor nieuwe Bugatti Divo, klinkt goed!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbugatti-divo-soundtrack-1.jpg)
Bugatti onthult de nieuwe hypercar Divo op 24 augustus 2018 om 11:20 uur tijdens het event “The Quail – A Motorsports Gathering“ in Californië in de Verenigde Staten. Dat is al binnenkort en dus kan het teaseren beginnen. In deze video laat Bugatti de motor uitgebreid horen. En we kunnen bevestigen: de Bugatti Divo krijgt een W16-motor.
40 exemplaren van Bugatti Divo
De Bugatti Divo is vernoemd naar Albert Divo, een Franse coureur die eind jaren ’20 van de vorige eeuw tot twee keer de Targa Florio bergrace won in een Bugatti. Van de Divo produceert Bugatti slechts 40 exemplaren, versus 500 voor de Chiron. De Bugatti Divo goedkoop? Nee, absoluut niet! De hypercar gaat op z’n minst 5 miljoen euro kosten, zónder belastingen. Bugatti belooft een zeer wendbaar weggedrag. Bugatti kondigt de Divo niet voor niets aan met de hashtag #builtforcorners.
W16
Over de krachtbron van de Divo doet Bugatti geen uitspraken. In onderstaande video is duidelijk een W16-motor te horen. In de Bugatti Chiron levert de 8,0-liter W16-motor maar liefst 1.500 pk.
Divo Details. Get ready. #BUGATTIDivo #Divo #BuiltforCorners
Gepostet von Bugatti am Mittwoch, 25. Juli 2018
Lees ook:
Ook interessant
-
Autoverzekering keert in deze landen niet uit als je zonder winterbanden rijdt
-
Klanten en autobedrijven zijn massaal boos op Tesla
-
Nederlandse overheid verkoopt dubieuze Brabus G-Klasse
-
De nieuwe Dacia Duster is een budget mini-Hummer
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 208
-
Camper-eigenaren opgelet! Duizenden Nederlanders recht op schadevergoeding
-
Deze nieuwe laadpalen van Lotus zorgen voor spanning bij Tesla
-
Origineel Max Verstappen-pak van Grand Prix Nederland te koop
-
Car of the Year: dit is de shortlist met beste auto’s
-
Lancia dood? Nee, dit is de nieuwe Ypsilon
-
Deze betaalbare gezinsauto met enorme actieradius is potentiële verkooptopper
-
Nederlandse EV-subsidie blijkt lachertje naast de rest van Europa