Toekomstige modellen van Ferrari moeten een stuk lichter gaan worden. Het merk werkt hard aan een nieuw modulair platform dat zo'n vijftien procent lichter moet zijn dan de huidige platforms.

ferrari_california_t_hsferrari_california_t_hs


Ferrari California T

De eerste auto die gebruik moet gaan maken van het nieuwe platform is de opvolger van de huidige California T. Die auto moet over twee jaar zijn debuut gaan maken en het jaar erop op de markt komen. Toch zal die auto niet de enige zijn die gebruik gaat maken van het modulaire platform. Het wordt namelijk geschikt voor zowel auto's met een achterin geplaatste middenmotor als sportwagens met de motor voorin. Ook is het geschikt voor zowel vierwiel- als achterwielaandrijving en is er ruimte voor een accupakket.

BEKIJK OOK: FERRARI VOOR HET GEZIN (MET EEN DIKKE PORTEMONNEE)

Altair

Ferrari heeft de hulp ingeschakeld van het Amerikaanse Altair bij de ontwikkeling van het platform. De twee bedrijven werken al meer dan tien jaar samen. Altair heeft ook een team in Maranello zitten dat samenwerkt met Ferrari's eigen ontwikkelingsteam en designteam. Voor het platform wordt in tegenstelling tot dat van concurrent McLaren geen koolstofvezel gebruikt, maar aluminium. De Italianen houden vast aan aluminium omdat het gemakkelijker te onderhouden is en de productiekosten lager zijn. Ondanks dat het platform lichter wordt, moet de crashbestendigheid ook verbeteren.