Najaarszon in de Bentley Continental GT
Bij een merk als Bentley denk je dat je alles kunt krijgen wat je wilt, maar dat blijkt niet helemaal zo te zijn. Zo kun je op de Bentley Continental GT geen groot panorama dak krijgen. Tenminste, op de tot op heden vervaardigde exemplaren. Bentley biedt het glazen dak per direct op zijn sportcoupé aan.
Panoramic Glass Roof
Het Panoramic Glass Roof, zoals Bentley het op de prijslijst vermeldt, is nu beschikbaar voor de Continental GT W12. Het glasdeel bevindt zich zowel boven de voor- als achterstoelen. Het bestaat uit gepolariseerd glas. Voor wie nog steeds te veel zonlicht het interieur binnenkomt, kan via een druk op een knop de jaloezie sluiten, zodat de GT een ‘gesloten’ dak heeft. De optie kost enkele duizenden euro’s, maar dan krijg je de jaloezie in de Bentley Continental GT wel in alcantara. De klant heeft keuze uit verschillende kleuren.
Carbon fibre
Ook nieuw op de optielijst is carbon fibre-inleg voor het dashboard en de deurpanelen. De centrale middenconsole is overigens met pianozwarte panelen bekleed.
V8 en W12
De aanpassingen van de accessoirelijst maken deel uit van de modeljaarwijzigingen die de Engelse autobouwer heeft doorgevoerd. Ondertussen breidt de autobouwer ook het leveringsprogramma van de Bentley Continental GT uit. Bij de marktintroductie van de tweedeurs vierzitter was er louter een W12-motor beschikbaar. Inmiddels is ook een V8-krachtbron te bestellen. Het blok meet net als in zijn voorganger 4,0 liter. Met dank aan de twee aanwezige turbo’s perst het blok er 550 pk en 770 Nm uit. Waar bij de vorige editie de uitlaatgassen via twee gekantelde acht-vormige uitlaateindstukken uitmondden, daar beschikt de nieuwste V8-versie over twee keer twee uitlaatmonden. Met de V8-motor aan boord haalt de Coupé een top van 318 km/h en legt hij de sprint 0-100 km/h in 4,0 tellen af. De Cabriolet-variant heeft voor de acceleratie 0,1 tel meer nodig. De W12-motorisering is in de Coupé goed voor 635 pk/900 Nm. Hij haalt 333 pk en sprint in 3,7 tellen van stilstand naar 100 km/h. De Cabriolet is er eveneens met een twaalfcilindermotor.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi’s voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland