Morgan gaat moderniseren. Dat betekent in dit geval dat het bedrijf van de jaren dertig (3-Wheeler) en vijftig (4/4, Plus 4 en Roadster) naar de sixties gaat. Want op sportwagens uit dat decennium wordt het nieuwe topmodel van het merk gebaseerd.


Tegenover het Britse Autocar liet Morgan weten dat er wordt gewerkt aan een tweezits coupé en roadster, die over enkele jaren op de markt moeten komen. Qua prijs zouden ze in de buurt komen te liggen van de Aston Martin V8 Vantage (kost in Nederland ruim 220.000 euro). Morgan stapt voor de constructie af van traditionele bouwstoffen (lees: hout) en maakt voor het platform gebruik van moderne lichtgewicht materialen, zoals aluminium.

Met een stekker

Welke motor er in de aankomende sportwagen komt te liggen, wil Morgan nog niet zeggen. Vast staat in ieder geval dat er een geëlektrificeerde versie komt. Niet gelijk overigens. Naar verluidt komt de nog naamloze auto in eerste instantie met een zescilinder turboblok op de markt (Ford EcoBoost misschien?).

Aero 8

De laatste 'moderne' Morgan was de Aero 8, die eveneens een aluminium chassis had. De roadster werd aangedreven door een 4,4 liter of 4,8 liter V8 van BMW. Atmosferische motoren die ook in de X5, 545i, 645Ci en 745i lagen. Van de Aero 8 was ook een coupévariant, de AeroMax. Waar op zijn beurt weer een targaversie was, de Aero Supersports.