Morgan zwaait V8 uit met speciale edities Plus 8 en Aero 8
Het is zover. Zelfs het eigenwijs ouderwetse merk Morgan kan niet meer om turbomotoren heen. Deze Plus 8 50th Anniversary Edition en Aero GT zijn de laatste modellen die nog een atmosferische achtcilinder krijgen.
Om met die laatste te beginnen. De Morgan Aero GT maakt gebruik van een BMW-V8 die 367 pk en 490 Nm levert. Hij wordt in een oplage van acht stuks gebouwd en sluit daarmee de Morgan Aero 8-modellenreeks af. Is ‘ie mooi? Mwoah… Hij oogt indrukwekkend, laten we het daarop houden. De uiterlijke aanpassingen zijn in ieder geval wel functioneel. Alle spoilers, diffusers en luchtkanalen zijn er voor de aerodynamica. De Morgan Aero GT gaat in 4,5 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 273 km/h.
Verder is er dus de Plus 8 50th Anniversary Edition. Daarvan worden – je raadt het niet – precies vijftig stuks gebouwd om te vieren dat het vijftig jaar geleden is dat de Plus 8 op de markt kwam. Hij oogt heerlijk retro dankzij zijn wielen, zijn kleine voorruitjes (hij is er ook met een normale voorruit) en zijn grille met daarachter het cijfer 8. Net als de Aero GT heeft ook de speciale Plus 8 een 4,8 liter BMW-V8 aan boord. Hij gaat eveneens in 4,5 seconden naar 100 km/h, maar haalt een lagere topsnelheid van 250 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag