Mitsubishi Outlander PHEV blijft in trek in Europa
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmitsubishi-outlander-phev-2018-2.jpg)
De Mitsubishi Outlander PHEV blijft in trek in Europa, maar niet in Nederland. Buiten Nederlandse grenzen blijft Mitsubishi orders schrijven.
Meer dan 126.000 exemplaren
In 2018 leverde Mitsubishi de 100.000ste Outlander PHEV in Europa af. Dat aantal is inmiddels alweer opgelopen naar dik 126.000 exemplaren. Daarmee is de Outlander PHEV het bestverkopende model van Mitsubishi in Europa. Gemiddeld genomen verkoopt Mitsubishi er nu meer dan 3.000 per maand. Vooral in Duitsland en Frankrijk noteert Mitsubishi groei.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmitsubishi-outlander-phev-2018-1.jpg)
Verkooptoename
Volgens Mitsubishi komt de verkooptoename van de Outlander PHEV deels door de veranderende mindset van Europese klanten, waarbij niet de belastingvoordelen een rol spelen, maar de voordelen van de plug-inhybride aandrijflijn. Sinds de Europese marktintroductie in oktober 2013 zijn er in Europa tot januari 2019 in totaal 126.617 exemplaren van de Outlander PHEV verkocht.
Vlaggenschip
Bernard Loire, President en CEO van Mitsubishi Motors Europe (MME): “De Outlander PHEV is het vlaggenschip van ons merk en een verwijzing naar de lange termijnstrategie van Mitsubishi Motors Corporation, waarbij we onze SUV-historie combineren met technologie op het gebied van elektrificatie.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie