Mitsubishi noemt deze GT-PHEV Concept een 'ground tourer' omdat de auto - en wij citeren - "een uitgestrekt land kan doorkruizen". Het Japanse merk brengt het nog net niet met een luidkeels "eureka!", maar het scheelt weinig.

mitsubishimitsubishi


Afijn, nagenoeg alle auto's kunnen natuurlijk "een uitgestrekt land" doorkruizen, maar laten we niet flauw doen... Mitsubishi doelt waarschijnlijk op de flinke actieradius van de GT-PHEV Concept. De 'Outlander in drag' kan op elektrische kracht alleen ongeveer 120 kilometer ver komen, maar wie ook nog de brandstoftank leeg rijdt, hoeft pas na 1200 kilometer te stoppen voor peut (van de fosiele en/of elektrische soort).

Ontwerp

Erg scheutig met technische details is Mitsubishi niet (we weten alleen dat de GT-PHEV Concept drie elektromotoren heeft: één voor en twee achter), maar om de schroefjes en boutjes draait het bij dit studiemodel dan ook niet. De GT-PHEV Concept is ontworpen volgens Mitsubishi's nieuwe... wie het weet, mag het zeggen... juist, designtaal en zou zomaar een voorbode van de volgende Outlander kunnen zijn. Meer details over de GT-PHEV Concept volgen begin oktober, als de SUV op de autoshow van Parijs staat.