Mini JCW GP krijgt meer kracht dankzij MINIspeed
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2FMINI-John-Cooper-Works-GP-2020-duik-in-de-prijslijst-FOTO-04.jpg)
MINIspeed is een Nederlands bedrijf dat is gespecialiseerd in het tunen van Mini’s. Voor veel generaties en modellen bieden ze tuning, en er is nu een model bijgekomen: de Mini Cooper JCW GP, waarbij JCW uiteraard voor John Cooper Works staat. Bij sommigen is-ie beter bekend als Mini JCW GP3.
De Nederlandse tuner biedt onder andere een software-update aan, maar dat is niet het enige. Deze is namelijk niet mogelijk zonder de montage van verschillende andere onderdelen op de Mini. Maar wat schroeven ze erop, en wat is het resultaat?
Meer vermogen voor de JCW GP
Ja, een inkoppertje. De motor in de ‘standaard’ Mini JCW GP, waarvan er slechts zo’n 40 stuks in Nederland zijn, levert 306 pk en 450 Nm. Dat is goed voor een nul naar honderd tijd in slechts 5,2 seconden en een topsnelheid van 265 km/h. Daarmee is de JCW GP de snelste Mini ooit. Maar de heren van MINIspeed maken hem nog krachtiger. Het gehele tuningspakket moet hem 44 pk en 80 Nm extra vermogen geven. Het totaal komt dan op 350 pk en 530 Nm. De 2,0-liter viercilinder met turbo blijft verder vrijwel ongewijzigd, net als de achttrapsautomaat en de voorwielaandrijving met sperdifferentieel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2FMINI-John-Cooper-Works-GP-2020-duik-in-de-prijslijst-FOTO-05.jpg)
Milltek
Mini beloofde bij de introductie van de JCW GP al een ’emotional powerful sound’. Maar de Nederlandse tuner maakt het nog ietsje gekker. MINIspeed installeert een Milltek Sport downpipe, de klant mag zelf kiezen of er een sport katalysator of geen katalysator in komt. De uitlaat zelf wordt ook vervangen, waar de klant kan kiezen uit een exemplaar van Remus of eveneens Milltek Sport. Op aanvraag is er ook nog een Supersprint-uitlaat mogelijk.
Aan de voorkant wordt de Mini JCW GP voorzien van een Airtec intercooler om de motor van koelere lucht te voorzien. .Voeg daaraan toe dat de Mini JCW GP standaard al geen achterbank heeft, en je hebt een nóg serieuzer en bruter trackday-bommetje te pakken. De prijs voor het pakket? Upgrades beginnen vanaf €4000, afhankelijk van welke opties je kiest.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen