Ooit was de MG ZS de sportieve variant van de Rover 45. Nu is de naam terug, maar op een compleet andere auto. De nieuwe ZS is een compacte crossover die het - in het Verenigd Koninkrijk - op moet gaan nemen tegen auto's als de SsangYong Tivoli en Nissan Juke.

MG ZS - Autovisie.nlMG ZS - Autovisie.nl


Driecilinder

Op de autoshow van Guangzhou is de nieuwe MG ZS onthuld. Vanaf begin volgend jaar moet hij verkocht gaan worden in China, maar een jaar later, in 2018, moet hij ook naar het Verenigd Koninkrijk komen. De ZS deelt zijn platform met de GS, maar wordt eronder gepositioneerd. Hij deelt in elk geval één motor met de GS, de 1,5 liter viercilinder turbomotor met 166 pk en 250 Nm. De andere motor, een 1,0 liter driecilinder met 125 pk en 170 Nm, is volledig nieuw voor het merk. Beide motoren zijn door SAIC, de moedermaatschappij van MG, ontwikkeld en worden gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Voor de 1.5 levert het merk ook een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.

Design

De MG ZS krijgt een compleet ander design mee dan de MG3 en MG GS (zie onder). Als je de auto's goed bekijkt is het opvallend is dat het merk de nieuwe ZS lager positioneert dan de GS, die kleiner oogt. Toch staat de auto echt op een ingekort platform van de de GS. Hij is ontworpen door SAIC Design, met input vanuit zowel China als Engeland. Een ding is zeker: bij het front hebben de designers met een schuin oog naar dat van de Mazda CX-5 en CX-3 gekeken.

Europa

De plannen van MG om terug te keren op de Europese markt waren al een tijdje in de ijskast gezet. Sinds Engeland heeft gestemd voor uittreden uit de Europese Unie, lijkt een terugkeer van MG in Nederland vrijwel zeker uitgesloten.

打印打印


De MG GS:

MG GS - Autovisie.nlMG GS - Autovisie.nl