MG komt in 2024 met een grote, compacte en betaalbare verrassing
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F04%2FMG-Cyberster-concept-2.jpg)
Het door SAIC Motors herboren MG heeft een verrassing voor ons in petto. Die verschijnt in 2024, als de merknaam z’n honderdste verjaardag viert.
Dat liet het management van MG Motors weten tijdens de digitale introductie van de vernieuwde ZS EV en 5 Electric. Wat het precies wordt wil de fabrikant nog niet zeggen, maar eigenlijk weten we het al.
MG roadster lijkt comeback te maken: Cyberster stapje dichterbij
Shanghai Motor Show
Het antwoord kwam namelijk op de vraag of MG voornemens is de Cyberster in productie te nemen. Dat is een tweezits elektrische roadster waar de fabrikant al enige tijd mee speelt. Dit jaar lieten ze de auto nog debuteren op Shanghai Motor Show. Als concept car welteverstaan, maar toch. MG loopt sowieso al enige tijd rond met het idee. Tijdens de introductie van de ZS EV in 2019 vertelde de autobouwer Autovisie al dat het werkte aan een open en volledig elektrische tweezitter.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F04%2FMGCyberster-Highres3.jpg)
En dus lijkt het erop dat we in 2024 definitief de Cyberster mogen verwachten. Het leuke is: die auto zal opereren in een (nu nog) nieuw segment, die van de betaalbare elektrische sportauto. MG bouwt nu sowieso al zeer voordelige elektrische auto’s: de MG ZS EV en aankomende 5 Electric zijn relatief gezien vrij goedkoop. Ze kosten namelijk 30.000 euro of minder.
MG B
Gaat MG inderdaad een elektrische Cyberster bouwen die ‘betaalbaar’ is, dan is die auto bovendien historisch verantwoord. In de vorige eeuw bouwde MG immers ook sportauto’s voor de gewone man, met de B als bekendste model.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F04%2FMGCyberster-Highres8.jpg)
Over specificaties weten we nog helemaal niets. De conceptversie van de Cyberster had in elk geval het vermogen om binnen drie seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De batterij zou goed zijn voor minstens 800 kilometer range. Ambitieuze cijfers die we waarschijnlijk niet gaan terugzien op het productiemodel in 2024. Da’s echter geen probleem, want van een betaalbare en compacte roadster worden we sowieso al enthousiast.
Lees ook:
Ook interessant
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto
-
Deze goedkope elektrische sportwagen koop je voor het geld van een Golf
-
Mercedes-AMG verliest langzaam zijn cilinders: de nieuwe GLC Coupé 43 en 63
-
Dit is de duurste elektrische occasion van Nederland
-
De toekomstige Nissan Micra als hot hatch!
-
Is de 911 S/T de duurste, puurste en lichtste Porsche?
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben