MG 7 is vooralsnog niet voor Europa
MG tovert even een fraaie vijfdeurs fastback uit de hoge hoed en verrast ons niet alleen met een aansprekend ontwerp, ook met een heel specifieke achterzijde. Want waar MG in Europa de focus heeft op aandrijflijnen met een stekkeraansluiting, daar heeft deze MG 7 gedoopte gezinswagen vier vuistdikke uitlaateindstukken.
En dat verkleint de kans dat de MG 7 naar Europa komt. Tenminste, in deze uitvoeringen. Nu zijn die uitlaateindstukken gekoppeld aan een verbrandingsmotor en dan zou het nog kunnen zijn dat dat blok geëlektrificeerd is, zodat hij op de nominatielijst voor een Europese carrière staat.
MG 7 zonder elektro-ondersteuning
Welnu, nee. Het uitlaatsysteem van de MG 7 is verbonden aan een viercilindermotor zonder elektro-ondersteuning. Een tweede klep, waarachter dan de stekkeraansluiting schuil gaat, ontbreekt.
De vierpitter van de MG 7 meet afhankelijk van de uitvoering 1,5 of 2,0 liter. Het zijn van die oude vertrouwde, traditionele benzinemotoren. De 1,5 liter-versie levert 188 pk. De twee-punt-nul perst er nog meer vermogen uit. Dat blok reikt tot 261 pk. Een overdaad aan vermogen voor de grote middenklasser, maar hij weegt 1610 kg. Op basis van de bijgevoegde foto’s is de grootte van de auto lastig in te schatten. De lengte van de MG 7 ligt op 4,88 meter. In de breedte komt de rolmaat tot liefst 1,89 meter. En het hoogste punt ligt 1,45 meter van de grond. Binnen deze afmetingen biedt de grote middenklasser – formaat Peugeot 508 en Opel Insignia – plaats aan vijf personen.
Formaat Peugeot 508 en Opel Insignia
De MG 7 kent dus een formaat dat in Europa steeds minder populair wordt, als een sedan moeten we daar aan toevoegen. Of de MG 7 komt, is nog de vraag. MG houdt uiteraard de marktontwikkelingen in de Oude Wereld in de gaten en ziet uiteraard ook wat andere fabrikanten aan het doen zijn. Veel merken werken reeds aan carrosserieconcepten die het alternatief voor de SUV vormen.
Een deel van de SUV-kopers is reeds uitgekeken op de hoge koets, terwijl de lompe vorm de efficiëntie van de aandrijflijn in de weg staat. De carrosserielijn van de MG 7 nadert perfectie voor een gunstige aerodynamische waarde en dus laag brandstofverbruik. Nu zijn er berichten dat MG de 7 komend jaar met plug-in hybride-aandrijflijnen introduceert. Dan zou de 7 alsnog deze kant op kunnen komen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze MG wordt de eerste écht betaalbare Chinese auto in Nederland
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt