Mercury Coupé uit 1949 is prachtige elektrische restomod
Nog meer elektronieuws op de SEMA-show in Las Vegas. Het Amerikaanse bedrijf ICON presenteerde daar deze Mercury Coupé uit 1949. Onder zijn verweerde voorkomen ligt de elektrische aandrijflijn uit een Tesla Model S.
Volgens ICON is de Mercury EV Derelict – zoals de auto wordt genoemd – in opdracht van een klant ontwikkeld. Het hele onderstel is aangepast, met nu onafhankelijke wielophanging en remmen van Brembo. Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren met in totaal 400 pk en 637 Nm koppel.
Actieradius van 300 kilometer
Dankzij een 85 kWh-batterij van Tesla heeft de Mercury een actieradius van ongeveer 300 kilometer. Met een 125A-snellader moet de klassieker in ongeveer 1,5 uur op te laden zijn van helemaal leeg naar helemaal vol.
Nepmotor onder de kap
En omdat het oog ook wat wil, heeft ICON een soort nep-V8 onder de motorkap gelegd. Het omhulsel is niet leeg, maar verbergt een aantal onderdelen van de elektrische aandrijflijn, zoals de batterijcontrollers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver