Nog meer elektronieuws op de SEMA-show in Las Vegas. Het Amerikaanse bedrijf ICON presenteerde daar deze Mercury Coupé uit 1949. Onder zijn verweerde voorkomen ligt de elektrische aandrijflijn uit een Tesla Model S.

Mercury EV DerelictMercury EV Derelict


Volgens ICON is de Mercury EV Derelict - zoals de auto wordt genoemd - in opdracht van een klant ontwikkeld. Het hele onderstel is aangepast, met nu onafhankelijke wielophanging en remmen van Brembo. Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren met in totaal 400 pk en 637 Nm koppel.

Actieradius van 300 kilometer

Dankzij een 85 kWh-batterij van Tesla heeft de Mercury een actieradius van ongeveer 300 kilometer. Met een 125A-snellader moet de klassieker in ongeveer 1,5 uur op te laden zijn van helemaal leeg naar helemaal vol.

Nepmotor onder de kap

En omdat het oog ook wat wil, heeft ICON een soort nep-V8 onder de motorkap gelegd. Het omhulsel is niet leeg, maar verbergt een aantal onderdelen van de elektrische aandrijflijn, zoals de batterijcontrollers.

02-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict
03-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict
10-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict
23-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict
24-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict
27-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict
29-icon-49-mercury-coupe-ev
Mercury EV Derelict