Mercedes-Maybach Ultimate Luxury biedt hoeveel luxe?
Deze Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury bekijk je liever niet met ’20/20 vision’. Want als je perfecte ogen hebt, vallen de wonderlijke proporties van de ultraluxe… nee, wacht… ultiem luxe SUV-sedan wel héél erg op.
Op een of andere manier doet hij ons wat denken aan een te ver opgeblazen Mercedes-Benz Concept A Sedan. Lelijk is de Ultimate Luxury zeker niet, maar hij oogt wel bijna komisch in zijn proporties. Echt herkenbaar als Maybach is hij ook niet, maar dat komt natuurlijk doordat het huidige luxemerk/-label nauwelijks een eigen gezicht heeft.
Gespleten achterruit
In het interieur is het niet anders. Daar zien we duidelijke Mercedes-Benz-elementen gecombineerd met veel chroom, veel hout, veel wit leer en veel rosé goud. Tussen de twee achterste stoelen zit een hoge middentunnel met daarop een theeset. Opvallend is de led-strip over het plafond die doorloopt in de ‘gespleten’ achterruit.
Elektrische aandrijflijn
Zoals de blauwe accenten al doen vermoeden, ligt er een elektrische aandrijflijn in de Ultimate Luxury. Die is in totaal 750 pk sterk en werkt met vier elektromotoren, die elk een (24 inch) wiel aandrijven. De Mercedes-Maybach heeft een batterij van 80 kWh, waarmee hij een NEDC-actieradius van 500 kilometer zou moet halen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste