Mercedes introduceert abonnement om sneller te accelereren
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2Fmercedes-amg_eqe_43_4matic_1.jpg)
Amerikaanse eigenaren van elektrische auto’s van Mercedes-Benz kunnen binnenkort een abonnement nemen om sneller te accelereren. Het gaat om een bedrag van 1200 dollar (zo’n 1140 euro) per jaar.
Wie dacht dat het na het BMW-abonnement op stoelverwarming niet gekker kon, heeft het mis. Mercedes doet er met dit acceleratie-abonnement nog een schepje bovenop.
Mercedes-abonnement om sneller te accelereren
Mercedes-Benz wil dus dat klanten een abonnement kunnen nemen om sneller te accelereren. Het gaat om de EQE 350 en de EQS 450. De functie zorgt voor meer vermogen en een hoger koppel van de elektromotor zonder dat er iets aan de hardware aangepast hoeft te worden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F22c0288_032.jpg)
Het gaat om een vermogenstoename van 20 tot 24 procent. Hierdoor sprint de Mercedes EQE 350 350 van 0 naar 100 kilometer per uur in 5,2 seconden. Standaard is dit 6,2 seconden.
Net als bij het BMW-abonnement voor verwarmde stoelen is de hardware van de auto dus al klaar voor een upgrade. Enkel de software van de Mercedes hoeft aangepast te worden.
Amerikaanse staat New Jersey wil ingrijpen
Op het abonnement van BMW kwam veel kritiek. Niet alleen van autoliefhebbers, maar ook de Amerikaanse staat New Jersey is het niet met de Duitse fabrikant eens.
De staat heeft zelfs een wetsvoorstel ingediend die verbiedt dat fabrikanten veiligheids- en comfortfeatures als abonnement aanbieden. Tenminste, als de fysieke onderdelen al bij aankoop van de auto aanwezig zijn. Overtreedt een fabrikant de regel, dan moeten ze een boete van 10.000 dollar betalen bij de eerste overtreding en 20.000 dollar voor alle overtredingen die volgen.
De fabrikant uit Stuttgart valt met hun abonnement om sneller te accelereren net een beetje buiten dit wetsvoorstel. Er worden namelijk enkel veiligheids- en comfortfeatures genoemd, en geen vermogen.
Onduidelijk of Mercedes echt het acceleratie-abonnement gaat doorvoeren
Of Mercedes-Benz uiteindelijk het idee echt gaat doorvoeren, is nog de vraag. Als het wordt uitgerold, is Amerika als eerst aan de beurt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Koopwijzer: Mercedes-Benz A-Klasse – prijzen, problemen en uitvoerigen
-
Waarom Europese klassiekers uit de VS van die lelijke, zwarte bumpers hebben
-
Deze Mercedes neemt definitief afscheid, maar niemand zal hem missen
-
Deze horrorcreatie was een Mercedes G-Klasse! En hij is te koop…
-
Dat rijke Chinezen geen smaak hebben, bewijzen deze blingbussen van Mercedes
-
Gespot! Komt Mercedes-baas Ola Källenius praten over samenwerking met Nio?
-
Bij deze Brabus G-Klasse krijg je een boot en horloge
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Uw Garage: Jellie restaureerde haar Mercedes 190, en die is te mooi!
-
Waarom de EQE SUV een échte Mercedes is!
-
Dit is hoe extreem duur de krachtigste Mercedes S-Klasse is
-
Is de elektrische Mercedes G-Klasse beter dan de normale?