Mercedes introduceert abonnement om sneller te accelereren
Amerikaanse eigenaren van elektrische auto’s van Mercedes-Benz kunnen binnenkort een abonnement nemen om sneller te accelereren. Het gaat om een bedrag van 1200 dollar (zo’n 1140 euro) per jaar.
Wie dacht dat het na het BMW-abonnement op stoelverwarming niet gekker kon, heeft het mis. Mercedes doet er met dit acceleratie-abonnement nog een schepje bovenop.
Mercedes-abonnement om sneller te accelereren
Mercedes-Benz wil dus dat klanten een abonnement kunnen nemen om sneller te accelereren. Het gaat om de EQE 350 en de EQS 450. De functie zorgt voor meer vermogen en een hoger koppel van de elektromotor zonder dat er iets aan de hardware aangepast hoeft te worden.
Het gaat om een vermogenstoename van 20 tot 24 procent. Hierdoor sprint de Mercedes EQE 350 350 van 0 naar 100 kilometer per uur in 5,2 seconden. Standaard is dit 6,2 seconden.
Net als bij het BMW-abonnement voor verwarmde stoelen is de hardware van de auto dus al klaar voor een upgrade. Enkel de software van de Mercedes hoeft aangepast te worden.
Amerikaanse staat New Jersey wil ingrijpen
Op het abonnement van BMW kwam veel kritiek. Niet alleen van autoliefhebbers, maar ook de Amerikaanse staat New Jersey is het niet met de Duitse fabrikant eens.
De staat heeft zelfs een wetsvoorstel ingediend die verbiedt dat fabrikanten veiligheids- en comfortfeatures als abonnement aanbieden. Tenminste, als de fysieke onderdelen al bij aankoop van de auto aanwezig zijn. Overtreedt een fabrikant de regel, dan moeten ze een boete van 10.000 dollar betalen bij de eerste overtreding en 20.000 dollar voor alle overtredingen die volgen.
De fabrikant uit Stuttgart valt met hun abonnement om sneller te accelereren net een beetje buiten dit wetsvoorstel. Er worden namelijk enkel veiligheids- en comfortfeatures genoemd, en geen vermogen.
Onduidelijk of Mercedes echt het acceleratie-abonnement gaat doorvoeren
Of Mercedes-Benz uiteindelijk het idee echt gaat doorvoeren, is nog de vraag. Als het wordt uitgerold, is Amerika als eerst aan de beurt.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘We worden toch maar geen volledig elektrisch merk’, zegt Mercedes nu
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Mercedes: ‘Europa moet het Chinese merken juist makkelijker maken’
-
Waarom je liever een gebruikte Mercedes-AMG koopt dan deze nieuwe E53
-
Dit is waarom iedere Mercedes een schietstoel-functie heeft
-
Mercedes-AMG SL 43 vs. Lexus LC 500 Convertible: leukste cabrio
-
Ook Mercedes zelf vindt het design van de EQE en EQS niks
-
Deze Mercedes SL is onderhuids een Pagani Zonda
-
Deze Mercedes CLE bewijst: de cadeauklasse bestaat nog
-
Waarom je liever een plug-in hebt dan deze AMG
-
Waarom nieuwe Mercedes-modellen gebruiksonvriendelijker worden
-
Satisfying: Deze Mercedes 300SD krijgt eerste wasbeurt sinds 18 jaar