Mercedes EQB 250+ biedt grootste actieradius voor 2000 euro meer
Mercedes is op dit moment de fabrikant met de meeste elektrische auto’s: de EQA, EQB, EQC, EQE, EQE SUV, EQS, EQS SUV en EQV. Van de acht modellen zijn bovendien veel uitvoeringen. De Mercedes EQB is er bijvoorbeeld als 250, 300, 350 en nu als 250+, met de grootste range van het stel.
Hij is de volledig elektrische variant van de GLB, een SUV met (optioneel) zeven zitplaatsen, die in 2019 werd geïntroduceerd. De instapper, de EQB 250, heeft voorwielaandrijving, 190 pk en een 66,5 kWh-batterij, waarmee hij maximaal 469 kilometer ver komt.
Daarboven staan de EQB 300 en 350, met dezelfde accu, maar met vierwielaandrijving. De twee elektromotoren van de EQB 300 leveren 228 pk, die in de EQB 350 292 pk. Beide varianten komen op een volle batterijlading zo’n 419 kilometer ver.
Mercedes EQB 250+is de versie met de grootste range
En dat betekent dat de nieuwe Mercedes EQB 250+ de versie is met de grootste range. Hij is in feite een EQB 250, maar dan met een grotere batterij (70,5 in plaats van 66,5 kWh). Volgens de officiële WLTP-cijfers kom je in de 250+ pas na 503 kilometer zonder stroom te staan.
Snelladen is niet het sterkste punt van de EQB. Hij komt slechts tot een snelheid van 100 kW. Dat haalt ook een Opel Mokka-e of Peugeot e-2008. De meeste van zijn concurrenten zitten boven de 150 of zelfs 200 kW.
Meerprijs EQB 250+ ten opzichte van 250 valt mee
De meerprijs van de EQB 250+ ten opzichte van de 250 valt mee. Het instapmodel begint bij 59.917 euro voor een Business Line-uitvoering. Wil je de 250+, dan betaal je voor een Business Line 61.974 euro.
Ben je niet op zoek naar meer range, maar juist naar meer vermogen, dan moet je ineens flink dieper in de buidel tasten. Mercedes geeft je pas een EQB 300 voor 65.483 euro. Een 350 is zo’n 2800 euro duurder.
Lees ook:
Ook interessant
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
Stijlvolle hatchback van Mercedes-Benz is nu betaalbare occasion
-
Luxe Duitse occasion is nu verrassend betaalbaar
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQB
-
‘We worden toch maar geen volledig elektrisch merk’, zegt Mercedes nu
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Mercedes: ‘Europa moet het Chinese merken juist makkelijker maken’
-
Waarom je liever een gebruikte Mercedes-AMG koopt dan deze nieuwe E53
-
Dit is waarom iedere Mercedes een schietstoel-functie heeft
-
Mercedes-AMG SL 43 vs. Lexus LC 500 Convertible: leukste cabrio
-
Ook Mercedes zelf vindt het design van de EQE en EQS niks
-
Deze Mercedes SL is onderhuids een Pagani Zonda