Mercedes-Benz S-Klasse Cabriolet klaar voor de (volgende) zomer
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_205-e1441183316360.jpg)
De gescalpeerde Mercedes-Benz S-Klasse Coupé laat zijn gezicht zien. De Cabriolet wordt aan het publiek getoond op de IAA-autoshow in Frankfurt en komt in het voorjaar van 2016 op de markt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_331-e1441183336943.jpg)
Bij de introductie kunnen kopers kiezen uit de S 500 en de S 63 AMG. De eerste wordt aangedreven door een 4,7 liter V8 biturbo met een vermogen van 455 pk en een koppel van 700 Nm. Bij de AMG ligt een 5,5 liter V8 biturbo in het vooronder, die het schopt tot 585 pk en 900 Nm. Van stilstand naar 100 km/h gaat in 3,9 seconden en de topsnelheid is naar goed Duitse gebruik begrensd op 250 km/h (wie een zak geld meebrengt, kan de elektronische waakhond wat minder waakzaam laten zijn).
Mercedes roept trots dat de AMG-krachtbron één van de zuinigste in serie gebouwde V8-motoren is. Alsof dat ertoe doet in een 2185 kg zware supercabriolet en alsof kopers van een dergelijke machine zich daar druk over maken. Afijn, het verbruik van de S 63 moet theoretisch op 1 op 9,6 liggen en daarmee neemt hij minder in dan zijn grootste concurrenten: de Bentley Continental GT, Aston Martin DB9 Volante en Maserati GranCabrio.
Schakelen hoeft uiteraard niet in de Mercedes-AMG. De biturbo achtcilinder is gekoppeld aan een zeventraps automaat met drie standen: Controlled Efficiency, Sport en Manual, waarbij in de eerste stand het start-stopsysteem wordt geactiveerd. De transmissie stuurt de aandrijfkrachten standaard naar alle vier wielen, waarbij 33 procent naar de voorwielen gaat en 67 procent naar de achterwielen.
Daarbij is de S 63 uitgerust met luchtvering. De adaptieve demping kan worden ingesteld op Sport of Comfort. Het is ook mogelijk om de hoogte van de auto met 30 millimeter te verhogen op bijvoorbeeld slecht wegdek. De Mercedes-AMG rolt op gesmede 19 inch lichtmetalen wielen, maar er zijn ook 20 inchers te bestellen. Remmen doet de S 63 met composietschijven of optionele keramische exemplaren die twintig procent lichter zijn.
In tegenstelling tot de SL heeft de S-Klasse Cabriolet een stoffen dak. Zijn ontwerpers hebben hiervoor gekozen omdat ze met een softtop beter de contouren van de coupé konden benaderen. Mercedes levert het dak in vier kleuren: beige, donkerrood, zwart en donkerblauw. Om het open rijden te veraangenamen is de S-Klasse Cabriolet onder meer uitgerust met een windschot, een windgeleider bovenop de voorruitstijl en verwarmingsroosters in de hoofdsteunen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_177-e1441183825101.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_059-e1441183712640.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_139-e1441183743650.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_160-e1441183296130.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_205-e1441183316360.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_137-e1441182843564.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_195-e1441183305999.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_131-e1441182833742.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_241-e1441183325257.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_177-e1441183825101.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_059-e1441183712640.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_139-e1441183743650.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_160-e1441183296130.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_205-e1441183316360.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_137-e1441182843564.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_195-e1441183305999.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_131-e1441182833742.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2F15C789_241-e1441183325257.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?