Mercedes-Benz GLC F-Cell: Brandstofcel en plug-intechniek
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_3.jpg)
Niet zo spannend als de Mercedes-AMG Project One misschien, maar wel heel innovatief. De Mercedes-Benz GLC F-Cell combineert een brandstofcel met plug-in hybridetechnologie.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc-klasse_55.jpg)
Hij heeft twee tanks aan boord (tussen de assen en onder de achterbank), waarin 4,4 kilogram aan waterstof kan worden opgeslagen. Klinkt niet als veel, maar het is genoeg voor een NEDC-actieradius van 437 kilometer. Daarbij komt dan nog 49 kilometer volledig elektrische range uit de batterij. De GLC F-Cell heeft een vermogen van 200 pk en een koppel van 350 Nm.
Onder de motorkap
De hele brandstofcelunit is door Mercedes-Benz zo compact gemaakt dat hij op de gebruikelijke motorsteunen onder de motorkap gemonteerd kan worden. Zijn achterste waterstoftank snoept een heel klein beetje van de inhoud van de bagageruimte af. Maar dat doen de batterijen in de bestaande GLC Plug-in Hybrid ook. De GLC F-Cell gaat volgens Mercedes-Benz al snel in productie.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_325.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_73.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_22.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_325.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_73.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_22.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fmercedes-benz_glc_f-cell_prototype_2.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair
-
Dit is wat je moet doen als je auto gaat slippen
-
Deze Chinese krachtpatser heeft wél een verbrandingsmotor
-
Betaalbaar elektrisch rijden: dit is de Renault 5 E-Tech
-
Ruiten beslagen: Zo kom je zo snel mogelijk van condens af
-
Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
-
Autoverzekering keert in deze landen niet uit als je zonder winterbanden rijdt
-
Klanten en autobedrijven zijn massaal boos op Tesla
-
Nederlandse overheid verkoopt dubieuze Brabus G-Klasse
-
De nieuwe Dacia Duster is een budget mini-Hummer