Mercedes-Benz GLC F-Cell: Brandstofcel en plug-intechniek
Niet zo spannend als de Mercedes-AMG Project One misschien, maar wel heel innovatief. De Mercedes-Benz GLC F-Cell combineert een brandstofcel met plug-in hybridetechnologie.
Hij heeft twee tanks aan boord (tussen de assen en onder de achterbank), waarin 4,4 kilogram aan waterstof kan worden opgeslagen. Klinkt niet als veel, maar het is genoeg voor een NEDC-actieradius van 437 kilometer. Daarbij komt dan nog 49 kilometer volledig elektrische range uit de batterij. De GLC F-Cell heeft een vermogen van 200 pk en een koppel van 350 Nm.
Onder de motorkap
De hele brandstofcelunit is door Mercedes-Benz zo compact gemaakt dat hij op de gebruikelijke motorsteunen onder de motorkap gemonteerd kan worden. Zijn achterste waterstoftank snoept een heel klein beetje van de inhoud van de bagageruimte af. Maar dat doen de batterijen in de bestaande GLC Plug-in Hybrid ook. De GLC F-Cell gaat volgens Mercedes-Benz al snel in productie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Deze nieuwe Mini Cooper Cabrio is al acht jaar oud
-
De nieuwe Dacia Bigster is een betaalbaar ruimtewonder