Mercedes-Benz GLC F-Cell: Brandstofcel en plug-intechniek
Niet zo spannend als de Mercedes-AMG Project One misschien, maar wel heel innovatief. De Mercedes-Benz GLC F-Cell combineert een brandstofcel met plug-in hybridetechnologie.
Hij heeft twee tanks aan boord (tussen de assen en onder de achterbank), waarin 4,4 kilogram aan waterstof kan worden opgeslagen. Klinkt niet als veel, maar het is genoeg voor een NEDC-actieradius van 437 kilometer. Daarbij komt dan nog 49 kilometer volledig elektrische range uit de batterij. De GLC F-Cell heeft een vermogen van 200 pk en een koppel van 350 Nm.
Onder de motorkap
De hele brandstofcelunit is door Mercedes-Benz zo compact gemaakt dat hij op de gebruikelijke motorsteunen onder de motorkap gemonteerd kan worden. Zijn achterste waterstoftank snoept een heel klein beetje van de inhoud van de bagageruimte af. Maar dat doen de batterijen in de bestaande GLC Plug-in Hybrid ook. De GLC F-Cell gaat volgens Mercedes-Benz al snel in productie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!