Mercedes-Benz Generation EQ trapt elektrolabel EQ af
En dat is elektroconcept nummer zoveel! Van Mercedes-Benz dit keer, dat met de bijna serierijpe Generation EQ de aanzet geeft tot een elektrisch submerk in de trant van BMW’s i-label.
Mercedes-Benz noemt de Generation EQ een SUV-coupé, maar waar de fabrikant dat coupé-aspect in ziet, is ons een raadsel. Het merk verliest zich sowieso nogal in bloemrijk proza als het over het ontwerp van zijn nieuwste studiemodel praat. “De Generation EQ is ‘hot and cool’. De fascinatie ligt in de nieuwe interpretatie van onze designfilosofie van sensuele puurheid voor een avantgardistische, moderne en op zichzelf staande elektro-esthetiek.” Huh? Wat?
Modulair platform
Afijn, de elektro-SUV staat in ieder geval op een modulair platform dat Mercedes-Benz gaat gebruiken voor al zijn toekomstige stekkermodellen. De Generation EQ wordt aangedreven door twee elektromotoren met een maximum totaalvermogen van 408 pk en een koppel van 700 Nm. Hij gaat in minder dan 5 seconden van stilstand naar 100 km/h, maar wie dat geregeld probeert te halen, kan de geclaimde actieradius van 500 kilometer natuurlijk wel vergeten.
Lees ook:
Ook interessant
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe baby-Volvo: Volvo EX30