Mercedes-Benz C-Klasse coupé en cabrio ook in het nieuw
De Mercedes-Benz C-Klasse sedan en Estate hebben een nagenoeg onzichtbare facelift gekregen, dus is het alleen maar logisch dat de coupé en cabriolet volgen. Het grootste nieuws bevindt zich dan ook onder de carrosserie.
Eerst toch even over de uiterlijke aanpassingen. Die hebben te maken met de koplampen, de achterlichten, de grille en het bumperwerk, maar je moet het oude model ernaast zien om te kunnen ontdekken wat er is veranderd. Led-koplampen zijn nu standaard en uiteraard zijn er nieuwe wielen en carrosseriekleuren beschikbaar. In het interieur krijgen alle gefacelifte C’s grotere digitale schermen mee.
EQ Boost
In het vooronder is nu plaats voor een aantal nieuwe viercilinders. De eerste ligt in de C 200 en is een 1,5 liter turboblok dat is voorzien van EQ Boost, oftewel elektrische ondersteuning. De motor levert 184 pk en 280 Nm. Verder is er een C 220d. Die variant wordt nu aangedreven door een 2,0 liter turbodiesel (was 2,2 liter) met 194 pk en 400 Nm.
AMG C 43
De enige andere motorisering voor de C-Klasse coupé en cabriolet is voorlopig de Mercedes-AMG C 43. Deze produceert nu 390 pk (was 367 pk) bij een gelijkblijvend koppel van 520 Nm. De gefacelifte C-Klasse coupé en cabriolet komen in juli op de markt, waarna er nog meer motorvarianten komen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nederlandse sportwagen koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Koop nu! Autovisie Speaker voor in jouw elektrische auto
-
Lamborghini presenteert nieuw logo: zo is het veranderd door de jaren heen
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Volkswagen Golf of Mercedes? Dit zijn de populairste occasions van 65-plussers
-
Wegenbelasting 2025 en 2026: dit betaal je voor een plug-in hybride