Mercedes-AMG GT-S treedt in dienst als DTM safety car
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-001.jpg)
Mercedes-AMG heeft de GT-S uitgezonden als ‘veiligheidsofficier’ van het komende DTM-kampioenschap. Tijdens de start van het DTM-seizoen aankomend weekend op de Duitse Lausitzring treedt de sportwagen voor het eerst in actie.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-002.jpg)
De AMG GT-S vervangt net als in de Formule 1 de SLS AMG die van 2012 tot 2014 in gebruik was. Op motorisch vlak zijn er geen verschillen tussen de AMG GT S straatversie en de safety car. De biturbo 4,0 liter levert dus 510 pk en 650 Nm koppel. Uiterlijke wijzigingen zijn er logischerwijs wel. Zo is er een grote lichtbak op het dak geplaatst en siert een tweede lichtunit de achterste kentekenplaathouder. In het interieur vinden we diepe kuipstoelen met zespunts racegordels. En terwijl de safety car-rijder het veld DTM-racers in bedwang houdt, blijft zijn co-driver via een ingebouwde radio contact houden met de raceleiding.
De Mercedes-AMG GT S is de laatste toevoeging aan een illuster rijtje safety cars van Mercedes-AMG. Zowel in de Formule 1 als in de Deutsche Tourenwagen Meisterschaft is Mercedes huisleverancier. Auto’s als de CLK63 AMG, SLK55 AMG, SL63 AMG en C63 BLack Series gingen de AMG GT S al voor.
Job Boonstra
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-006.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-005.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-SLK55-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-CLK63-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-SL63-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-C63-BS-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-SLS-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-006.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-AMG-GT-S-DTM-Safety-Car-005.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-SLK55-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-CLK63-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-SL63-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-C63-BS-safety-car.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMercedes-SLS-safety-car.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-CEO: Golf GTI EV wordt ‘een monster’
-
Nederlanders opgelet: krankzinnige supercar rijdt binnenkort door jouw straat
-
De Alpine A390-crossover rijdt écht net als een A110-sportwagen
-
Dit eist Peugeot van Europa voor een succesvolle EV-transitie
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente