Mercedes-AMG GT-S treedt in dienst als DTM safety car
Mercedes-AMG heeft de GT-S uitgezonden als ‘veiligheidsofficier’ van het komende DTM-kampioenschap. Tijdens de start van het DTM-seizoen aankomend weekend op de Duitse Lausitzring treedt de sportwagen voor het eerst in actie.
De AMG GT-S vervangt net als in de Formule 1 de SLS AMG die van 2012 tot 2014 in gebruik was. Op motorisch vlak zijn er geen verschillen tussen de AMG GT S straatversie en de safety car. De biturbo 4,0 liter levert dus 510 pk en 650 Nm koppel. Uiterlijke wijzigingen zijn er logischerwijs wel. Zo is er een grote lichtbak op het dak geplaatst en siert een tweede lichtunit de achterste kentekenplaathouder. In het interieur vinden we diepe kuipstoelen met zespunts racegordels. En terwijl de safety car-rijder het veld DTM-racers in bedwang houdt, blijft zijn co-driver via een ingebouwde radio contact houden met de raceleiding.
“De GT-S is de laatste toevoeging aan een illuster rijtje safety cars van Mercedes-AMG”
De Mercedes-AMG GT S is de laatste toevoeging aan een illuster rijtje safety cars van Mercedes-AMG. Zowel in de Formule 1 als in de Deutsche Tourenwagen Meisterschaft is Mercedes huisleverancier. Auto’s als de CLK63 AMG, SLK55 AMG, SL63 AMG en C63 BLack Series gingen de AMG GT S al voor.
Job Boonstra
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste