Mercedes-AMG GLB 35 krijgt 306 pk mee
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmercedes-benz-glb-2-1.jpg)
Mercedes zegt dat de GLB de meest doordachte SUV van het merk is, maar blijkbaar hadden ze nog niet aan genoeg pk’s gedacht, want die geeft AMG het model nu pas met de Mercedes-AMG GLB 35.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmercedes-benz-glb-1-1.jpg)
De IAA in Frankfurt staat voor de deur en dat is te merken. Vooral de Duitse autofabrikanten hebben flink wat klaar staan om op de show te tonen en laten een groot gedeelte vooraf al zien. Zo ook deze Mercedes-AMG GLB 35. Hij maakt zijn opwachting officieel pas over twee weken, maar toch kon Mercedes het niet laten om de details van het model alvast met de wereld te delen.
Begrensd
Wat we hier voor ons hebben is eigenlijk een iets krachtigere versie van de ietwat apart ogende GLB. AMG mocht, binnen bepaalde grenzen, met de SUV aan de slag en kwam met het volgende: 306 pk en 400 Nm uit de tweeliter vierpitter. Deze stuurt zijn vermogen door een achttraps AMG Speedshift DCT versnellingsbak naar alle vier de wielen. Kortom, het zelfde recept als de andere 35-modellen die AMG heeft mogen ontwikkelen. De cijfers zijn wel iets anders: een 0-100 km/h-sprint gaat binnen 5,2 seconden, al is de topsnelheid wel hetzelfde: elektronisch begrensd op 250 km/h.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmercedes-benz-glb-13-1.jpg)
Maar AMG stopte daar niet met verbeteren. De Affalterbachers namen ook het onderstel onder handen. De GLB ligt wat lager op de weg, heeft stijvere vering en is wat stugger afgesteld waardoor hij minder overhelt in de bochten. En door het opvoeren van het vermogen, vond AMG het ook wel een goed idee om wat grotere remschijven en dikkere klauwen te plaatsen. Al met al dingen die het rijgedrag positief zouden moeten beïnvloeden.
Sportievere look
Ook qua uiterlijk is de Mercedes-AMG GLB 35 duidelijk te onderscheiden van zijn reguliere broertjes. Om te beginnen heeft deze versie de AMG-Panamericana grille met de specifieke verticale louvres. Daarnaast is het bumperpakket aangepast voor een agressievere en sportievere look. Dit alles wordt afgemaakt door 19 inch AMG-velgen en kleine spoiler boven het achterraam.
Binnenin herhaalt Mercedes-AMG het hele 35-modellen verhaal weer met sportstoelen met rode stiksels, het MBUX-infotainmentsysteem en een sportstuur. Natuurlijk kunnen hier nog legio opties aan toegevoegd worden. We hebben het hier immers over een Duits premiummerk. Bij de introductie op de IAA hopen we meer te horen over een marktintroductie en de daarbij horende prijzen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom juist déze Bentley de beste keus voor een bruidsstoet is
-
Charoudin stopt Nürburgring-ritjes in vreemde auto’s na megacrash
-
Ken je de mop van Jeff Bezos’ EV voor 20 mille? Trump niet…
-
Pas op met parkeerapps! Want ze kunnen je veel geld kosten
-
Deze McLaren-collectie van 57 miljoen is wat voor koning Willem-Alexander
-
In deze vakantielanden tank je voordelig: plan jouw budget-route
-
In de elektrische Firefly zijn ze één knopje vergeten
-
Dit kost het om airco in te laten bouwen in jouw auto
-
Deze vederlichte Britse sportauto staat je naar het leven
-
Ceo’s krijgen tientallen miljoenen bij ontslag
-
BMW baalt! M2 CS grijpt naast Ringrecord voor compacte auto’s
-
Zo krankzinnig hard wordt er gereden met een Bugatti voor aflevering