McLaren Senna MSO laat ons groen zien van jaloezie
De eerste McLaren Senna voor de Verenigde Staten is gelijk een speciale. Hij is besteld door autoverzamelaar Michael Fux en grondig door McLaren Special Operations (MSO) onder handen genomen. Oh, en hij is groen… heel erg groen.
Niet zomaar groen overigens. De carrosserie van de Senna, die uit 67 panelen bestaat, is helemaal in groen koolstofvezel uitgevoerd. Volgens McLaren heeft het bijna 1000 uur gekost om ze te maken. Andere wijzigingen ten opzichte van een ‘normale’ Senna zijn de gepolijste wielen, de rode wielmoeren links en de blauwe wielmoeren rechts (net zoals de Porsche Carrera GT had). In het interieur is Fux misschien een beetje overboord gegaan. De witte leren bekleding is misschien nog tot daaraan toe, maar al dat groene koolstofvezel is wat ons betreft iets te veel van het goede.
Circuitgebruik
Van de McLaren Senna worden niet meer dan 500 exemplaren gebouwd. Hij is straatlegaal, maar is verder volledig opgezet voor circuitgebruik. Achterin ligt de bekende 4,0 liter twinturbo V8 uit de 720S, maar dan met 800 pk en 800 Nm koppel. De net geen 1200 kg wegende Senna gaat in 2,7 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 340 km/h. Veel indrukwekkender nog is de manier waarop hij aan het asfalt kleeft. Zijn carrosserie is functioneel en niet ontworpen om mooi te zijn. Alles staat in dienst van de aerodynamica en de downforce.
Lees ook:
Ook interessant
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg