De eerste McLaren Senna voor de Verenigde Staten is gelijk een speciale. Hij is besteld door autoverzamelaar Michael Fux en grondig door McLaren Special Operations (MSO) onder handen genomen. Oh, en hij is groen... heel erg groen.

McLaren Senna


Niet zomaar groen overigens. De carrosserie van de Senna, die uit 67 panelen bestaat, is helemaal in groen koolstofvezel uitgevoerd. Volgens McLaren heeft het bijna 1000 uur gekost om ze te maken. Andere wijzigingen ten opzichte van een 'normale' Senna zijn de gepolijste wielen, de rode wielmoeren links en de blauwe wielmoeren rechts (net zoals de Porsche Carrera GT had). In het interieur is Fux misschien een beetje overboord gegaan. De witte leren bekleding is misschien nog tot daaraan toe, maar al dat groene koolstofvezel is wat ons betreft iets te veel van het goede.

Circuitgebruik

Van de McLaren Senna worden niet meer dan 500 exemplaren gebouwd. Hij is straatlegaal, maar is verder volledig opgezet voor circuitgebruik. Achterin ligt de bekende 4,0 liter twinturbo V8 uit de 720S, maar dan met 800 pk en 800 Nm koppel. De net geen 1200 kg wegende Senna gaat in 2,7 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 340 km/h. Veel indrukwekkender nog is de manier waarop hij aan het asfalt kleeft. Zijn carrosserie is functioneel en niet ontworpen om mooi te zijn. Alles staat in dienst van de aerodynamica en de downforce.

mclaren-senna-green-12-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-1-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-7-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-6-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-8-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-10-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-9-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-5-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-4-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-3-1
McLaren Senna
mclaren-senna-green-2-1
McLaren Senna

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!