Sjoerd van Bilsen
Sjoerd van Bilsen Nieuws 25 feb 2018
Leestijd: 1 minuut

McLaren plant Senna GTR

Met de ontwikkeling van de McLaren Senna werd begin 2016 begonnen. Amper twee jaar later staat er een sportcoupé, die bij zijn onthulling al geruime tijd was uitverkocht. De kopers hadden hem zelfs niet in levenden lijve mogen bekijken. “Geen enkele koper heeft zijn order geannuleerd”, beweert Mike Flewitt, ceo van McLaren.

McLaren Senna Victory Grey 19

1500 kopers voor 500 auto’s

Nogal wiedes, de Senna is een prima investering! De P1 is ook meer waard geworden. Flewitt zegt dat er 1.500 geopende chequeboekjes op tafel lagen. In juni krijgt de eerste koper de sleutels. In achttien maanden verlaten 500 exemplaren de fabriekspoort in Woking. Het kost 300 uur om een exemplaar te vervaardigen, wat korter is dan de P1 met zijn tijdrovende hybride-aandrijflijn.

LEES OOK: McLaren Senna: de cijfers zijn bekend!

MSO-bespoke

In tegenstelling tot de P1 kun je vanaf auto 1 al MSO-treatment krijgen voor de Senna. Het productieproces is zo ingericht dat Bespoke-aankleding kan worden toegepast. Bij de P1 kon de naakt-carbon fibre carrosserie pas aan het einde van de allerlaatste P1 worden vervaardigd. Van de P1 zijn er 22 met een naakt-carbon body vervaardigd.

50 stuks

Er komt nog een speciale editie, mogelijk GTR genaamd. McLaren rekent op een oplage van 50 stuks. Echt veel meer kan het er ook niet bouwen, want begin 2020 wordt de productielijn voor de tot 106 stuks gelimiteerde BP23 in gebruik genomen. Ondanks dat die 1,6 miljoen pond (exclusief belastingen) dure driezitter nog niet is gepresenteerd, is de oplage reeds vergeven. Alle kopers hebben ook een één miljoen euro kostende Senna in bestelling staan. Overigens wilde McLaren de BP23 pas binnenkort aankondigen, maar de kopers waren zo enthousiast dat ze de komst van de hypercar al gingen delen met vrienden via social media.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.