McLaren Composites Technology Centre komt steeds meer tot leven
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmclaren-first-prototype-carbon-fibre-chassis-delivered-from-the-mctc-in-yorkshire.jpg)
De activiteiten in het nieuwe 50 miljoen pond kostende McLaren Composites Technology Centre (MCTC) in Yorkshire beginnen steeds meer toe te nemen. McLaren is vooral druk met voorbereidingen zodat de productie er in 2020 op grotere schaal van start kan gaan.
Van McLaren Composites Technology Centre naar McLaren Production Centre
McLaren heeft onlangs de eerste koolstofvezel monocoque – geproduceerd in het MCTC – met succes afgeleverd in het McLaren Production Centre (MPC), ongeveer 280 kilometer verderop in Woking, Surrey. Het MPC vormt het productiehart van McLaren. MCTC vormt straks de geboortelocatie van alle koolstofvezel monocoques die McLaren voor zijn modellen gebruikt.
PLT-MCTC – 01
De aflevering van de eerste monocoque aan het MPC is een belangrijke stap voor McLaren op het gebied van schaalvergroting. Het eerste exemplaar van de monocoque – ‘Prototype Lightweight Tub, McLaren Composites Technology Centre – 01’ of kortweg ‘PLT-MCTC – 01’ – is gebruikt voor crashtestdoeleinden. McLaren gebruikt de productieversie van de koolstofvezel monocoque voor alle modellen van het merk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmclaren-first-prototype-carbon-fibre-chassis-delivered-from-the-mctc-in-yorkshire-2.jpg)
Tweehonderd
Bij MCTC werken momenteel ongeveer zestig mensen. Maar dat aantal neemt toe naar meer dan tweehonderd als de productie op grotere schaal in 2020 van start gaat.
Hybride aandrijflijn
McLaren streeft ernaar om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gewicht van auto’s af te snoepen met het oog op de toekomst. Door de komst van hybride technologie in de toekomst worden auto’s zwaarder. Dan is een zo licht mogelijke koolstofvezel monocoque een groot voordeel. Alle sportauto’s van McLaren beschikken vanaf 2024 over een hybride aandrijflijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair
-
Dit is wat je moet doen als je auto gaat slippen
-
Deze Chinese krachtpatser heeft wél een verbrandingsmotor
-
Betaalbaar elektrisch rijden: dit is de Renault 5 E-Tech
-
Ruiten beslagen: Zo kom je zo snel mogelijk van condens af
-
Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
-
Autoverzekering keert in deze landen niet uit als je zonder winterbanden rijdt
-
Klanten en autobedrijven zijn massaal boos op Tesla
-
Nederlandse overheid verkoopt dubieuze Brabus G-Klasse
-
De nieuwe Dacia Duster is een budget mini-Hummer