McLaren 720S Spider krijgt nog meer koolstofvezel van Novitec
McLaren laat bij hun auto’s altijd trots weten dat ze gebruikmaken van carbon fiber. Maar Novitec vond het niet genoeg en plakte de 720 Spider vol met het lichte en sterke materiaal.
Een McLaren supercar met 720 pk en 770 Nm uit een vierliter V8 met twee turbo’s heeft weinig verbetering nodig zou je denken. Toch denken de Duitsers van Novitec daar anders over. De Britse autobouwer gebruikt in hun ogen blijkbaar niet genoeg koolstofvezel. Ook kan het bedrijf nog wel een lesje aerodynamica gebruiken. De Noviteccers verbeterde de McLaren 720S Spider namelijk op deze punten.
Forged
Duitsers denken het altijd beter te weten dan Britten en dat laten ze in dit geval graag zien met opvallend veel koolstofvezel in een aparte afwerking. De tuner uit Stetten vond het standaard carbon fiberpatroon niet bijzonder genoeg om op een supercar van McLaren te plakken. Ze gebruiken de ‘forged’ variant. De tuner verving de sideskirts, de voor- en achterbumpers en de frunk voor versies van het materiaal. En dat staat de Spider best goed.
Die ogenschijnlijk alleen optische upgrades hebben volgens Novitec ook een effect op het rijgedrag van de auto. De door hen geplaatste splitter aan de voorkant zorgt ervoor dat de auto minder snel last van lift op hogere snelheden heeft. De rest van de upgrades, waaronder de nieuwe en grote vleugel, luchtinlaten aan de zijkant en de diffuser, zorgen voor nog meer downforce.
Upgrade
De vierliter V8 met twee turbo’s kreeg ook wat liefde van de technici bij Novitec. Hij produceert nu geen 720 pk en 770 Nm meer, maar dankzij een upgrade van de software en de plaatsing van een nieuwe uitlaat pompt het motorblok er 806 pk en 878 Nm uit. Daarmee gaat de 0-100 km/h sprinttijd van 2,8 seconden naar, schrik niet, 2,7 seconden. De topsnelheid blijft ook niet ongewijzigd. Deze stijgt van 341 km/h naar, zorg ervoor dat u zit, 346 km/h.
Naast de onderdelen van naakt koolstofvezel heeft Novitec natuurlijk ook gedacht aan uiterlijk vertoon van de wagen. Zo biedt de tuner speciaal voor hen gemaakte Vossen-velgen aan. Deze meten 20 inch voor de voorzijde en 21 inch aan de achterzijde. Ze hoeven niet in het zwart geleverd te worden. De klant heeft namelijk de keuze uit 72 verschillende kleuren. Ook kunnen de uitlaatpijpen in onafgewerkt of zwart RVS of INCONEL geleverd worden. Voor aanpassingen aan het interieur gaat de tuner liever met de klant in gesprek. Hierbij zijn de mogelijkheden volgens hen namelijk eindeloos.
Lees ook:
Ook interessant
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt